Verwijderen Java 7 update 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een bug zooi he. Kijk nog eens bij alternatieven. Je wordt er niet goed van. Klikje en doorloop nog eens alles van ons wat hier gezegd en geschreven is. :evil:

Je hebt toch geen virus he. :evil:

Ok, tijd voor een nieuw plan:

Ten eerste & voor de volledigheid mocht dit werken & iemand anders heeft in de toekomst hetzelfde probleem, voor de uitvoering is Ccleaner van Piriform nodig, dus dat moet eerst geinstalleerd worden.
Ten tweede dient uiteraard voor alles altijd aangemeld te worden als (een) Beheerder.
Ten derde ga ik uit van Internet Explorer, maar andere browser hebben soortgelijke opties.
Ten vierde weer voor de volledigheid heb ik twee bestandslijsten voorbereid, voor Vista/7 & 2000/XP.

Begin met in alle browsers met het verwijderen van alle Java-invoegtoepassingen. Die kunnen zich onder Java, Oracle &/of Sun bevinden:

Internetopties, tabblad Programma's, Invoegtoepassingen beheren, selecteer onder Weergeven in de lijst Alle invoegtoepassingen. selecteer een voor een de Java gerelateerde invoegtoepassingen, & klik bij voorkeur Verwijderen, anders Uitschakelen.
Sluiten, Toepassen, OK.
Sluit alle browsers.

RechterMuisKlik op een leeg stuk van de Taakbalk & start Taakbeheer, tabblad Processen.
(Dit is normaal niet nodig, maar alleen voor de zekerheid.)
Zoek, selecteer, & stop indien aanwezig de volgende processen:

• jaucheck.exe
  • jaureg.exe
  • jucheck.exe
  • jusched.exe
  • jqs.exe

Ga nu naar het Configuratiescherm, Programma's en onderdelen (Software in 2000/XP), & probeer Java te de-installeren, van de laatste (nieuwste) versie naar de eerste (oudste) versie.
N.B: Het kan zijn dat er ook een JavaFX Stand-Alone installatie van vóór Java 7u10 aanwezig is. Normaal word die gede-installeerd d.m.v. de de-installatie van de Java-versie welke dat geinstalleerd heeft. In dit geval kan het echter gede-installeerd worden na de de-installatie van JRE 7u10.
Dat lukt: Herstarten.

Lukt dat niet, bv. omdat een oudere versie blijft staan, probeer na de herstart het alsnog te de-installeren.

Lukt het dan nog niet, open Ccleaner, kies Gereedschap, Deinstalleer programma's, selecteer Java (op volgorde van nieuw naar oud, zowel JRE als JavaFX), probeer eerst te de-installeren, lukt dat weer niet, klik dan Waarde verwijderen.
Sluit Ccleaner. Herstart.

Ga weer naar Configuratiescherm, Mapopties, & vink daar Beveiligde besturingsbestanden verbergen (aanbevolen) UIT, De inhoud van systeemmappen weergeven AAN (2000/XP) & klik Verborgen bestanden en mappen weergeven AAN.
Toepassen, Op alle mappen toepassen (2000/XP), OK.
(Zelf aan denken om het later weer terug te zetten.)

Open Explorer - Verkenner - & verwijder de inhoud van de volgende mappen:

Vista/7:

• <Schijfletter>:\Program Files\Java
  • <Schijfletter>:\Program Files\Common Files\Java
  • <Schijfletter>:\ProgramData\Sun
  • <Schijfletter>:\Windows\Sun
  • <Schijfletter>:\Users\All Users\Sun
  • <Schijfletter>:\Users\<Gebruikersnaam>\AppData\LocalLow\Sun

2000/XP:

• <Schijfletter>:\Program Files\Java
  • <Schijfletter>:\Program Files\Common Files\Java
  • <Schijfletter>:\WINDOWS\java
  • <Schijfletter>:\WINDOWS\Sun
  • <Schijfletter>:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Sun
  • <Schijfletter>:\Documents and Settings\<Gebruikersnaam>\Application Data\Sun
  • <Schijfletter>:\Documents and Settings\<Gebruikersnaam>\Application Data\Oracle\Java
  • <Schijfletter>:\Documents and Settings\NetworkService\Local Settings\Application Data\Sun
  • <Schijfletter>:\Documents and Settings\<Gebruikersnaam>\Local Settings\Application Data\Sun

Extra mappen op XP/Vista/7 64-bit:

• <Schijfletter>:\Program Files (x86)\Java
  • <Schijfletter>:\Program Files (x86)\Common Files\Java

(Dus als voorbeeld <Schijfletter>:\WINDOWS\Sun, dan blijft de map Sun bestaan, maar alle inhoud mag weg.)

Waarbij <Schijfletter> voor de betreffende schijfletter, & <Gebruikersnaam> uiteraard voor elke geldige Gebruikersnaam staat. Waarschijnlijk zie je die vanzelf wel in Explorer, maar als je een lijstje wil, open dan even een Opdrachtregel & typ:

net user

Waarna de uitvoer er ongeveer zo uitziet:

User accounts for Computername
-------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersnaam 1 Gebruikersnaam 2 Gebruikersnaam 3
Gebruikersnaam 4
The command completed successfully.
-------------------------------------------------------------------------------

Als die verwijderd zijn, & gecontroleerd niet teveel of te weinig (Prullenbak controleren!) mag dat permanent verwijderd worden (Prullenbak legen.).

Herstart.

Open nu weer Ccleaner, & klik Cleaner. Vink in principe alles in Windows onder Systeem AAN, behalve mocht je het ooit nodig denken te hebben bv. Log- CHKDSK- & Dump-bestanden, idem onder Geavanceerd, daar minus bv. Venstergrootte & Wis vrije ruimte.
Klik Applicaties, & daar moet zeker Java AAN gevinkt zijn.
Analyseren, Verwijderen.

Klik Register, standaard staat daar alles al aangevinkt, anders alles aanvinken, & klik Scan naar problemen. Klik na de voltooide scan Herstel geselecteerde problemen, ja natuurlijk wil je een backup maken voor je doorgaat, & klik na het opslaan nogmaals op Herstel alle geselecteerde problemen.
Sluiten. Ccleaner afsluiten.
Herstarten.

Nu is Java, inclusief alle restanten, echt weg. In principe moet Java weer gewoon geinstalleerd kunnen worden via de normale wegen.

Echter, indien noodzakelijk, begin wel met de installatie van de oudste versie eerst, & installeer opvolgend de nieuwere versie('s) in een aparte map.

Java Downloads for All Operating Systems
Java-downloads voor alle besturingssystemen Version 6 Update 43 (Link beperkt houdbaar!)

P.S: Manamana heeft in het bericht hierboven een, mij bekende, hele mooie link naar Security.nl geplaatst, toen ik dit bericht nog aan het schrijven was.
In plan is er verder, behalve volgorde, Ccleaner & specifieke mappen wissen, niet veel verschil. Het artikel op Security.nl is wel uitgebreider, heeft plaatjes & gaat ook in op andere browsers dan IE.
Mooi gevonden, Manamana!.. :thumb: ;)

Laatst bewerkt:
:confused: Merk ik ( en volg ik die fenomeen:( )dat altijd ontstaat een uitgebreide discussie over iets en nog wat en van alles vervolgens, ... en nog wat bij, bepaalde vers-geregistreerde gebruikers, en lijkt dan op een onderzoek dat ergens iemand me bezig is, om te zien wat ergens iemand over iets en nog wat weet :confused: en/of ander reden is ??
Af/en toe ergens iemand zeer deskundige antwoord krijgt welk ook af/en toe voor 100% zal kunnen helpen of wel kan voor 100% helpen, en toch ......:confused: discussie over thema gaat vaak door met non/stop terug gekregen antwoorden dat aangegeven oplossing-tip NIET geholpen heeft ......:(
P.S. Doen we wat of iets verkeerd ??

Laatst bewerkt:
@ the knight, Dank je :d en @ROYONIX, ja soms lost het op en is de hulp die gevraagd word tot een oplossing gekomen en soms lukt het niet. En ik denk ook niet dat je iets verkeerd doet, integendeel. We proberen ons beste beentje voor te zetten, toch. Dat is de bedoeling van de HELP. En de een is thuis in een bepaald gebied en de ander weer niet. Dan heb je nog of iemand er iets mee kan en/of begrijpt. En je moet altijd proberen om een win-win situatie te creeren voor diegene die met het probleem zit. Dus ik zou zeggen blijf af en toe helpen. :d En het is nog leuk ook om te doen zo af en toe.;)

Ok, ik heb gisternacht mijn vorige bericht aangevuld, & omdat ik niet beschik over een Windows 64-bit versie, heb ik de volgende vraag: Kan iemand op een Windows 64-bit versie controleren & terug melden of er de volgende mappen bestaan in <Schijfletter>:\Windows\SysWOW64\:

Java, Sun, of Oracle\Java​

Verder heb ik nog het volgende over de oorzaak van dit probleem gevonden, n.b. zelfs in het Nederlands:

http://www.java.com/nl/download/help//firefox_java.xml

Waarbij verwezen word naar onderstaande URL, deze alleen uitvoeren als voorgaande oplossingen geen soelaas hebben geboden (Vergeet niet eerst te herstarten!).

http://support.microsoft.com/mats/Program_Install_and_Uninstall/nl

Laatst bewerkt:
Vervolg op Java perikelen n.a.v. verwijderprobleem Java 7 Update 7 etc.

Hoi, Daar ben ik weer, de aanstichter van al dit moois. Ik heb de voorgestelde schoonmaakacties en 1 lege folder gevonden die ik heb gevonden. MS Fixit heeft mijn registry gecontroleerd, maar niets gevonden. Ik heb 6 Update 41 verwijderd (probleemloos) en daarna geprobeerd 7 Update 17 te installeren. Lukt niet. De wizard wordt afgebroken. Daareentegen verloopt de installatie van 6 Update 43 probleemloos. Ik zal vanavond proberen van daaruit te upgraden. Het resultaat zal ik ier weer vermelden.

Ok, nah, je bent niet de aanstichter van al dat moois, dat is & door eigen toedoen blijft & blijkt toch echt het Orakel, hoor!

Ik parkeer even nog een link, in afwachting of je acties succesvol zijn, o.a. naar aanleiding van het door mij voorgestelde plan:

http://www.java.com/nl/download/faq/java_win64bit.xml

Waar het om gaat is dat je de toepassing, browser(s), controleert of die 32 of 64bit zijn. Indien beide smaken aanwezig, start met de 32bit, & voer daarna de 64bit, offline-installatie*, uit.

Voordat je begint, ongeacht Java-versie (6 of 7), deinstalleer alle Java, met name ook JavaFX!

Na oplossing & beta-testen, zal ik mijn voorgaande berichten aanpassen (inclusief deze).

P.S.N.B*: De 64bit installatie schijnt alleen & uitsluitend uitgevoerd te kunnen worden met de off-line-installer.
P.P.S: Nog geen antwoord of er Java-mappen in SysWOW64 bestaan... :confused:

Und jetzt: Kommissar Rex! :)

Laatst bewerkt:
Heb vandaag (gisteren) hetzelfde probleem gehad bij een kennis, Java 7 update 15 liet zich via software van windows niet verwijderen (geen toegang tot installer service). Om een lang verhaal kort te maken heb ik via Ccleaner>gereedschap alsnog java verwijderd, dat lukte wel. Java 7 update 17 liet zich via uitvoeren niet installeren. :o
Java 7 update 17 opnieuw gedownload en nu opgeslagen en via rechtsklik "uitvoeren als..." lukte het uiteindelijk update 17 succesvol te installeren.
Op mijn eigen pc's is het ook niet van een leien dakje gegaan, heb dit eerder niet meegemaakt.
Wat wel frappant was dat sommige programma's met java 7 update 15 niet meer werkten (bij die kennis) en na installatie van update 17 wel weer!

Laatst bewerkt:
En dat is vreemd's tot nu toe dat ik over JAVA gehort heb :confused::( kijk bij mij is wel en nog steeds JAVA 15 die hetzelfde heb ik zoals ik aangegeven hen aantal keren zomaar verwijdert en opnieuw geïnstalleerd enz..
Omdat bij mijn JAVA 6 met bij welke had ik geen update functie kunnen instellen en hop problemen was ... enz..enz.. Nu zoals jullie kunnen zien heb ik netjes die JAVA 7/-15 en wacht ik ook op volgende update ....:thumb:
Nog steeds merk ik niets dat ergens stoort of zoiets ( ? ) ..daardoor zou ik graag willen weten welk app. of programma's en/of welk proces's'-en wat is dat dan dat stort of niet doet enz.. tijdens die JW/15 te draaien:( ?? zodat ik die ook per direct uittesten kan ...:):thumb:
nqweaf.jpg

:confused:
TheKnight ->Citaat:
Bende handmatig verwijderen. Plan nog niet Beta getest. Zeker niet op 64bit-systemen....

wat je mee bedoel ?? ....... maar hier bij mij draait alles ( JW 7/-15 ) wel ..:thumb:

Laatst bewerkt:
:) Die update 17 is bij me nog niet binnengekomen, doe ik handmatig in principe bijna nooit en hoezo nu handmatig update zoeken als maar nog steeds draait ? :confused:
maar weet je wat me ff binnenshiet nu ? misschien gebruiker ook bij internet beveiliging opties en bij invoegtoepassingen erst JAVA toestaan moet en pas dan instaleren proberen ??:(
30u7rbr.jpg
vx24iv.jpg

wahy04.jpg

Laatst bewerkt:
Java 7 Update 7: vervolg

Java 6 Update 43 draait als een zonnetje onder de laatste versies van IE en FF. FF moets ik overigens wel herinstalleren voordat deze Java versie werd herkend. Elke poging daarna om welke versie 7 dan ook te installeren mislukt nog steeds. Voorzover ik kan beoordelen heb ik elke suggestie opgevolgd, maar helaas levert dat niets op. Ik denk dat ik er mee moet leren leven. Misschien is het wel een nog onbekende combinatie van factoren. Speld in een hooiberg. Iedereen bedankt. :)

JavaGroentje :
Java 6 Update 43 draait als een zonnetje onder de laatste versies van IE
:d Bij IE 10 bedoel je ? .......:thumb: na jah en dat is wat ...:thumb::D en heb je nog steeds, geen last van Blanco pagina's ?? :) ...

Java 7 Update 7: aan ROYONIX

Ja, IE 10 (en FF 19.0.2 Eng). Nee, geen blanco pagina's. Telewerken (daarvoor heb ik Java nodig) werkt weer prima.

:thumb: Netjes....:thumb: phuuuhh :shocked: probleem opgelost dan ??? ...heh jammer tegenover die discussie ...maar toch mysterious dit alles ...... :confused: dan blijft ...:confused:

Ok, ik had even de beschikking over een 64bits Windows 8 systeem, & daar kon ik een & ander op uitzoeken. Dit is de directory listing (map lijst) alwaar Java zowel 32bits als 64bits is geinstalleerd op een 64bits Windows systeem (Vista, 7, 8):

C:\Program Files\Java
C:\Program Files (x86)\Java
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java
C:\ProgramData\Sun
C:\Users\All Users\Sun
C:\Users\<Gebruikersnaam>\AppData\LocalLow\Sun​

Die mogen na een herstart niet meer aanwezig zijn alvorens Java opnieuw geinstalleerd word.

Dan nog een Tip van Tijs (dnties), & ik heb nog geen antwoord gekregen of ik dat hierin mag verweven:

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...onment-(JRE)?p=4897542&viewfull=1#post4897542

Al met al moet het hiermee voor elkaar te boksen zijn, nu nog alleen een kwestie van schoon schrijven.

Waar ik vanaf nu drie maanden de tijd heb... Pfff... :rolleyes:

Aanvullingen welkom. Uiteraard... Helpmij.nl heet die site toch?..
:P

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik de probleemstelling een beetje goed begrepen heb en ik ga jullie proberen uit te leggen wat een (mogelijke) oplossing is. Waar ik jullie wel voor wil waarschuwen is, is dat dit een actie betreft met (enig) risico. We gaan namelijk handmatig wat zaken verwijderen in het register (nadat dit is geëxporteerd). Ik zeg jullie dus: het risico is voor de gebruiker ;) en niet aan mij. Ik probeer alleen een bijdrage te leveren aan een oplossing. Bij mij heeft deze oplossing al bij veel installatieproblemen geholpen.

Wat jullie al eerste moeten doen is de Regcleaner van TweakNow downloaden: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.php en installeren.

java.jpg

Vervolgens gaan jullie naar het tabblad "Windows Cleaner": (zie bovenstaande afbeelding)
In dit menu selecteren jullie (1) Uninstall Program.
Vervolgens zoeken jullie de java versie die problemen opleverd. Als VOORBEELD neem ik nu (2) Java 7 update 25.
Deze selecteren jullie en vragen nu de (3) Properties op.
In het scherm wat zich nu opent zien jullie nu een Uninstall String staan. Van deze string schrijven jullie de deels cijfermatig/letterreeks even op papier. In mijn geval 26A24AE4. Deze "code" gaan wij namelijk opzoeken in het register.

Druk nu op het "Windowsvlaggetje + R" om het programma UITVOEREN te starten.
Typ vervolgens "regedit" om het register te openen.
Druk vervolgend op "Ctrl+F" om te kunnen zoeken in het register.
Voer de "code" in die je net op papier hebt geschreven. In mijn geval 26A24AE4.
Klik vervolgens om "volgende zoeken" om te zoeken binnen het register.

Zodra er binnen het register wat gevonden wordt dan moet jij je als gebruiker goed afvragen of dit ook gerelateerd is aan het java product wat je wil exporteren en verwijderen!!!

In onderstaand overzicht vind je een match.

java2.jpg

Nu klik je met de rechtermuisknop op de (hoofd)map die rood is omcirkelt en kies je voor EXPORTEREN. Sla dit bestand bijv op je bureaublad op met een herkenbare naam. (We exporteren dit omdat wanneer het mis gaat je deze registerwaarde altijd terug kun plaatsen door er dubbel op te klikken.)
Na dat we hebben geëxporteerd verwijder je de map.

Let op! We zijn er nog niet!! We moet de zoekacties (druk op F3) net zo lang herhalen totdat het gehele register gescand is. (Dit betekend dus dat alle gerelateerde zaken aan het java product wat je wil verwijderen geëxporteerd moet worden en verwijderd)

java3.jpg

Wanneer je alles in het register hebt geëxporteerd en verwijderd dan probeer je nu het nieuwe java product te installeren wat je wil installeren.

Is nu het probleem opgelost?

Mvg, Jos

En na deze (nog mogelijke) oplossing van jos1982 gaat er nu een slotje op dit topic en zal als naslagwerk gaan dienen. Topic is immers uit Februari en dus niet echt actueel meer.;)

Uit de huisregels:

•Reacties op topics ouder dan drie maanden worden niet op prijs gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan