• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijderen lege cellen en willekeurige selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrsnake

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Hallo,

Ik ben bezig met een aanwezigheidslijst te maken voor badminton.

Als de personen aanwezig zijn dan word die aangevinkt en die personen worden automatisch verplaatst naar cel B22:B33 in de kolom "spelers"
Wat ik zou willen is dat de lege cellen niet zichtbaar zijn. En dat dus alle namen mooi onder elkaar staan. Heb al geprobeerd met de volgende code in Cellen C22:C33 ->
Code:
=ALS(RIJ()>SOM(--(B22:B33<>""));"";INDEX(B22:B33;KLEINSTE(ALS(B22:B33<>"";RIJ(B22:B33));RIJ(B22:B33))))

Ik weet niet wat ik verkeerd doe en dus hoop ik dat jullie een oplossing vinden.

Het 2de probleem is willekeurige selectie.

Bij "TEAMS" worden de de spelers onderverdeeld in teams van 2 vs 2 (met de toest F9 kun je ze door elkaar mixen)
Mijn vraag is of het mogenlijk is om de lege cellen niet mee te mixen met de spelers, alleen het aantal spelers die aanwezig zijn zodat er altijd teams van 2vs 2 zijn.

Bekijk bijlage Spel.xls

Laatst bewerkt door een moderator:
Zet onderstaande formule in B22, en afsluiten met Ctrl+Shift+Enter, en geen Enter alleen.
Daarna doorvoeren naar onderen.
Code:
=ALS(SOMPRODUCT(($B$5:$B$16>0)*($R$5:$R$16=WAAR))+RIJ($B$22)>RIJ();INDEX($B$5:$B$16;KLEINSTE(ALS((($B$5:$B$16>0)*($R$5:$R$16=WAAR));RIJ($A$5:$A$16)-RIJ($B$5)+1;"");RIJ()-RIJ($B$22)+1));"")

Plaats vinkjes, verwijder er, en kijk naar het resultaat.
Zie bijlage.

@zapatr,

Leuk, waardoor wordt je standaard sub getriggerd?

HSV,
bekijk even het macrootje, dan begrijp je het wel denk ik.
De vragensteller heeft selectievakjes van de werkbalk formulieren gebruikt en die heb ik maar laten staan (ieder zijn voorkeur nietwaar). Aan elk van die vakjes is dezelfde macro toegewezen.

Ach, natuurlijk zapatr.

Altijd moeilijk te achterhalen, ondanks dat ik daar nog naar heb gekeken.
Bedankt voor je respons.

Heel erg bedankt, de code werkt prima :)

Hopelijk weten jullie een oplossing voor het 2de probleem.

Dus in de kolom "TEAMS" als de spelers door elkaar gemixed worden met de toets F9 dan mag hij de blanco cellen niet meenemen en dus de blanco cellen (de personen die niet aanwezig zijn) altijd in de laatste cellen blijven staan. Zodat er altijd 2 personen vs 2 andere personen verschijnt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik ben al een tijdje opzoek geweest achter een code voor de lege cellen te vermijden bij willekeurige selectie van de spelers in cel E5:E16, maar zonder resultaat. Dus kan er iemand mij helpen om bij willekeurige selectie met de code vert. zoeken lege cellen in TEAMS te vermijden??

Dat is de code die mij gelukt is to nu toe -> =VERT.ZOEKEN(GROOTSTE($D$5:$D$16;12);$D$5:$E$16;2;ONWAAR)

formule in kolom D iets aan gepast
En G:I iets aangepast.
en K:M eventueel als alternatief.

Het verschil tussen de laatste 2 zit hem in op welke plek je de grootste, een na grootste, twee na grootste enz zet.

Bijlagen

formule in kolom D iets aan gepast
En G:I iets aangepast.
en K:M eventueel als alternatief.

Het verschil tussen de laatste 2 zit hem in op welke plek je de grootste, een na grootste, twee na grootste enz zet.

Heel erg bedankt voor de code aan te passen. Het werkt prima!! :thumb:

Ik ben blij dat mijn programma nu volledig af is :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan