Verwijderen map in mijn MSOutlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

123PetCab

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2013
Hallo,
Ik werk al heel lang met MS Outlook 2003.
Ik heb gisteren een nieuwe map aan proberen te maken, maar maakte een keuzefout.
Ik krijg die map (ziet eruit als een agendamapje) niet meer verwijderd.
map.jpg
Hoe krijg ik deze map verwijderd?

Eerst maar eens openklikken en de diepste map eronder proberen te verwijderen. De hoofdmap pas verwijderen als er geen submappen meer zijn.
Hopelijk behaal je hiermee (enig) resultaat.

Tijs.

Hoi Tijs,
Nope, als ik het bestand eronder open zie ik een onderliggende map:
map_1.jpg
Beide mappen zijn niet te verwijderen zoals je andere mappen weg kan gooien

Wat me opvalt is dat je in je schermafdrukken telkens het dialoogvenster van "Nieuwe map maken" laat zien.
Mag ik aannemen dat je het verwijderen buiten het dialoogvenster van "Nieuwe map maken" geprobeerd hebt?

Verder: Je gebruikt Outlook niet in een Microsoft Exchange omgeving? Indien correct, dan zou je kunnen kijken of je (met Outlook helemaal afgesloten) wat bestandsherstelwerk kunt doen m.b.v. Scanpst.
Enkele links daaromtrent: hier , hier , hier en hier
Haal alle fouten eruit voordat je Outlook weer start, dus doe meerdere keren scanpst.exe totdat er geen fouten meer teruggemeld worden.

Verder: Hoe groot is je .PST bestand? Mogelijk zit het probleem daarin. 20 GB is de grens voor een normaal .PST bestand in Outlook 2003.

Tijs.

De links gaan over Outlook Office 15.
Ik denk niet dat die werken voor mij, ik werk met een oude Office, nl. Office 2003.
Het gaat om het verwijderen van een map daarin.
grtjs,
Ciska.

Welkom op Helpmij.nl.:)

De eerste link van Tijs gaat het over alle versies, dus ook jou 2003.:)

Outlook 2003
32-bit Windows C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\<locale ID>
64-bit Windows C:\Program Files (x86)\Common Files\System\MSMAPI\<locale ID

Het scannen met scanpst.exe gaat in alle versies hetzelfde. Enkel de locatie kan verschillen waar scanpst.exe staat en waar jou PST bestand staat.

Hoi Lex,
Ik hoef geen PST bestand te scannen, mijn mail gaat goed.
Ik heb alleen een map waar ik bepaalde inkomende mail in wil zetten, verkeerd aangemaakt. Die map bevat dus niets, het ziet eruit als een agenda valt me op.
Ik wil DIE dus verwijderen.

Alle mappen, contacten en ook agenda dingen, worden in het PST bestand opgeslagen. Ik vermoed dat Tijs daarom dit adviseert. Zoals Tijs aangaf, laat je iedere keer het "popup" scherm zien om de locatie voor een nieuwe map aan te maken te bepalen.

Zie je de map niet als je gewoon links in je Outlook de mappen structuur hebt?
Zo nee, dan moet je kiezen onderin het linker navigatie gedeelte voor "mappenlijst".

In het linker navigatie gedeelte, moet je met rechts eerst op het gemaakt "submapje" klikken > verwijderen. Daarna de "hoofdmap" hetzelfde doen.

Zeg, neem je de gegeven adviezen wel serieus of zo?
Indien niet, geef het even aan, dan ga ik beter mijn vrije tijd aan iemand besteden die dat wel doet.

Tijs.

Hoi,
Tijs, heel erg bedankt, ik heb je adviezen wel gezien eb gelezen en er iets mee gedaan.
Het is gelukt, ik zal deze vrag nu sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan