Verwijderen msn 6.2 stopt (INF-installatiefout: 'Toegang geweigerd')

• Onderwerp starter Onderwerp starter fvds
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Ik wil MSN 6.2 verwijderen.
Ik doe dat d.m.v.
- start => uitvoeren => RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Dit leidt echter tot de boodschap: INF-installatie fout: toegang geweigerd.

Hoe krijg ik MSN van mijn systeem ?

(De aanleiding om te gaan verwijderen is overigens een ander probleem. Bij het aanloggen in MSN gaat het logo met die twee poppetjes om elkaar heen draaien, maar eindigt gewoon weer in het logon scherm. Ik noem het maar even omdat het wellicht met elkaar te maken heeft).

Alvast bedankt,
Frank

Wat jij doet zorgt ervoor dat Windows Messenger wordt verwijderd. Niet MSN Messenger.

Ga naar start->configuratiescherm->software en verwijder MSN Messenger 6.2 daar.

In de Oudere Windows-versie's is dit: Start->Instellingen->configuratiescherm->software.

Maar wat wil je precies??
MSN Messenger werkend hebben of MSN Messenger verwijderen??

EDIT:
Foutmelding krijg je omdat alleen Windows XP Windows Messenger heeft. Waarschijnlijk heb jij dus nog een oudere Windows;)

Laatst bewerkt:
Hallo rve123,

Bedoeling is werkend krijgen.
Door het niet kunnen inloggen dacht ik aan verwijderen en herinstallatie.

De machine waarop dit zich afspeelt draait met XP SP2.

Groet,
Frank

Bij het (onjuist) verwijderen kreeg ik dus 'INF-installatie fout: toegang geweigerd' (zie boven).

Bij het aanmelden komt wel het bericht 'bezig met aanmelden' (met die twee poppetjes die om elkaar heendraaien), maar daarna komt het aanmeld scherm weer terug, alsof er nog niet is aangemeld. Verder geen boodschap o.i.d.

Het E-mail adres en wachtwoord zijn echter zeker OK.
Op de 2e PC die we thuis hebben gaat het aanmelden (ook MSN 6.2) namelijk goed.

Groet,
Frank

Hallo rve123,

Heeft nog niet geholpen.
Ik heb ook geprobeerd om eerst te verwijderen, daarna te installeren en tenslotte jouw scriptje uit te voeren.

Groet,
Frank

Wat heb je aan beveiliging op de computer staan??

Hallo rve123,

Ja dat was de oplossing (antwoord op je vraag is overigens : Norton internet security).

Ik heb Norton uitgezet en MSN geprobeerd.
Ging goed.
Vervolgens heb ik Norton weer aangezet en nu blijkt (ook na herstart PC) dat MSN weer werkt.
Eigenlijk verder niks gedaan, dus op zich wel wonderlijk.

rve123, in het kader van 'vraag niet hoe het kan, maar geniet er van' dank ik je hartelijk voor de hulp !

Groet,
Frank

rve123,

Nog wat anders ......
Ik zat fout v.w.b. het verwijderen van MSN (zie mijn eerst post).

In jouw eerste reactie meld je dat het verwijderen alsvolgt gaat:
'Ga naar start->configuratiescherm->software en verwijder MSN Messenger 6.2 daar'.

Nu heb ik gelezen dat je MSN op die manier niet écht van je systeem hebt gehaald en dat je daar eigenlijk een andere actie voor moet uitvoeren.
- Is dat een misverstand ?
- Is jouw geadviseerde wijze voldoende om het 'grondig' te verwijderen ?

Groet,
Frank

Hallo rve123,

Bij je eerst reply begreep ik dat ik MSN en Windows messenger met elkaar verwarde.
Dat was dus inmiddels helder.

Desondanks heb ik veel geleerd van de toelichting door buffy (bedankt voor de link).

Ook bedankt voor de hulp om het probleem op te lossen en link naar de verwijder instructies !!

Groet,
Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan