verwijderen niet bestaande CD ROM drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

fleurtje1

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
XP heeft in computerbeheer een CDROM drive neergezet die er helemaal niet is???? met als gevolg dat XP ineens mijn HD hernoemd naar M: dit was L: .

Geprobeerd om via systeembeheer/opslagbeheer dit ongedaan te maken maar er staat hier staat de niet bestaande CD ROM drive niet in de lijst. Dus ik kan de letter L: niet begruiken.

Vraag
Hoe verwijder ik een niet bestaande CDROM drive uit mijn systeem zodat ik mijn HD weer kan hernoemen naar l:

Laatst bewerkt:
Heb jij toevallig een programma als deamon tools, poweriso of alcohol 120? Dan kan je met die programma's de extra drive uitschakelen.

Staat de schijf ook vermeld in apparaatbeheer?

Hoi

Welkom op Helpmij,

Is er soms een virtule cd-rom geinstalleerd zoals daemon tools?

Modag

Vraag je eerst het volgende af:
a. Gebruik je van die "Cd-rom verbergsoftware" zoals Daemon Tools of Alcohol 120%? Indien ja, kijk of die vage verschijnselen die je genoemd hebt verdwijnen als je dergelijke software deïnstalleert.
b. Gebruik je van die software om images (.ISO, .NRG., .IMG etc.) bestanden te 'laden' zonder een CD/DVD ervoor te hoeven branden? Dan kan ook daar de oorzaak liggen.

Verder weet ik het niet, dus hopelijk is het voldoende met de informatie van hierboven.

Tijs.

Heb jij toevallig een programma als deamon tools, poweriso of alcohol 120? Dan kan je met die programma's de extra drive uitschakelen.

Staat de schijf ook vermeld in apparaatbeheer?

nee daar staat die niet en ja ik gebruik poweriso en alcohol 120.

weet jij waar ik de instellingen in poweriso kan vinden rondom die niet bestaande cdrom drive?

Heb je de programma's nu verwijderd?

Want het simpelweg utischakelen van de extra drive werkt ook prima. Bij power iso bijvoorbeeld, kan je rechtsklikken op het icoon rechts onder in beeld en daar kiezen voor "instellen aantal spelers", zet je die op uitschakelen, dan verdwijnd de drive ook.

Heb je de programma's nu verwijderd?

Want het simpelweg utischakelen van de extra drive werkt ook prima. Bij power iso bijvoorbeeld, kan je rechtsklikken op het icoon rechts onder in beeld en daar kiezen voor "instellen aantal spelers", zet je die op uitschakelen, dan verdwijnd de drive ook.

heb de drive uitgezet werkt weer prima. als ik de drive opnieuw aanzet geeft poweriso hem de naam k: en da's prima die is nog vrij.

dank voor de reactie

Rechtsonder in beeld klikken op "vraag is opgelost". :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan