Verwijderen PAGEFILE.SYS

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruggeling

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Ik heb XP professional draaien op mijn PC.

Onlangs mijn C-partitie gedrefagmenteerd. Nadat hij klaar was bleven er nog enkele rode blokken in beeld staan. Stukken, die hij niet kon defragmenteren.

Ik ben er achter gekomen, dat het de pagefile.sys betreft, die gefragmenteerd is.

Hoe kan ik dit nu oplossen, zodat mijn c-partitie weer netjes gedefragmenteerd is.

Kan ik de pagefile.sys zomaar weggooien of kan ik een nieuwe aanmaken.

Wie helpt mij.

Pagefile.sys' is 'n 'verborgen map' en wordt gebruikt om tijdelijk gegevens naartoe te schrijven als 't RAM-geheugen volloopt. Je kunt 'm derhalve beter niet verwijderen, omdat 'ie nodig is voor 't goed functioneren van je systeem.

Wat je kunt doen is je pagefile.sys op een andere partitie zetten:

rechtsklik "deze computer">eigenschappen>geavanceerd>instellingen>geavanceerd>virtueel geheugen>wijzigen

Hoi

Ik heb ooit de pagefyle.sys verwijderd,C schijf gedefragmenteerd en dan de pf.sys.teruggezet.
Alles was perfect gedefragmentterd en de pf was terug een volledig blok.

grtz Jan

Hoi Jan,

Je zegt, dat je hem hebt verwijderd en later hebt teruggezet. Hoe moet ik dat zien???

Al je hem hebt verwijderd, dan kun je hem toch niet terugzetten???

en daarbij geeft een zoekopdracht naar pagefile.sys bij mijn pc een negatief resultaat

Ik heb XP professional draaien op mijn PC.

Onlangs mijn C-partitie gedrefagmenteerd. Nadat hij klaar was bleven er nog enkele rode blokken in beeld staan. Stukken, die hij niet kon defragmenteren.

Ik ben er achter gekomen, dat het de pagefile.sys betreft, die gefragmenteerd is.

Met het freeware programma pagedefrag kan je je pagefile.sys laten defragmenteren.
Normale defraggers laten dit bestand achterwege omdat deze dan normaliter in gebruik is.

Hi sorry voor het late antwoord

- Start de verkenner. Klik met rechts op "Deze Computer" in de verkenner. Klik op "Eigenschappen". Klik op "Geavanceerd" en dan op "Instellingen" in het "Prestaties" deel. Klik op het tabblad "Geavanceerd" en vervolgens op "Wijzigen" in het "Virtueel Geheugen
klik "geen wisselbestand" aan -instellen, ok en opnieuw opstarten
daarna defragprog laten lopen ,na afloop opnieuw opstarten,
- Start de verkenner. Klik met rechts op "Deze Computer" in de verkenner. Klik op "Eigenschappen". Klik op "Geavanceerd" en dan op "Instellingen" in het "Prestaties" deel. Klik op het tabblad "Geavanceerd" en vervolgens op "Wijzigen" in het "Virtueel Geheugen
Door het systeem beheerde grootte,instellen opnieuw opstarten en klaar is kees

Groetjes Jan

Configuren zonder wisselbestand is een riskante zaak i.v.m. opstartproblemen.
Mijn insteek: Wisselbestandinstelling ongemoeid laten en Pagedefrag aanvinken om te defragmenteren bij de eerstvolgende reboot. Dan opnieuw opstarten en klaar.
Een andere optie is Paragon Total Defrag. Die defragmenteert ALLES, Kan wel enkele uren duren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan