verwijderen uit inbox gaat niet, alleen streep

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter58

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2001
Hallo, ik heb een nieuw mailaccount insgesteld die opgehaal wordt door Outlook 2007.
De berichten die binnenkomen kan ik niet echt verwijderen. Ze blijven met doorgestreepte titel in de inbox staan.
Ik zou ze graag automatisch naar deleted items willen sturen. Waar stel ik dat in?
Gr
P

Lijkt mij dat je een IMAP account hebt ingesteld. Daarbij werk je 'online' met je mailbox bij je provider, dus zaken verplaatsen naar Verwijderde Items zul je 'handmatig' moeten doen.

Verwijderen gebeurt met IMAP pas als je dat expliciet aangeeft (ik weet even de optie niet waar in Outlook 2007). Tot die tijd zijn ze wel 'gemarkeerd' voor verwijdering, wat lijkt aan te sluiten bij je verhaal over 'doorgestreept'.

Kijk maar of de bovenstaande informatie van nut is. Test het verwijderen even met een mail die niet belangrijk is, zodat je kunt zien of je die nog in Verwijderde Item (of een aparte mailmap die IMAP aanmaakt zoals "Trash" of "Trash can" etc.) na de definitieve verwijder-actie nog terug te vinden zijn.

Tijs.

Het is mogelijk om ergens in te stellen dat mails die je verwijderd rechtstreeks worden gewist, dus dat er geen 2de (bevestig-)actie nodig is. Ik ben even kwijt waar, maar misschien helpt de volgende informatie je verder:
It gets even easier in later versions of Outlook 2007 by going to the "Purge Options..." window off the same "Edit" -> "Purge >" menu. You can have the records marked for deletion automatically purged when switching folders by checking the "Purge items when switching folders while online".

Zou dus ergens onder Bewerken in de menu-balk (NL-versie) te vinden moeten zijn.

Bedankt voor je terugmelding, overigens! :)

Tijs.

IMAP - Online werken met Mail - Deleted Items zijn doorgestreept, maar niet Deleted

Er aan toegevoegd, voor mensen die 'dit' in een later stadium nog eens lezen:
IMAP in Outlook heeft zo iets als: "Proces Marked Items", de Mail Server doet dan - datgene wat je voor heen hebt opgedragen aan de Mail Server: de Deleted Items (dis zijn doorgestreept) worden dan daadwerkelijk, verwijderd - online/realtime.

(Deze optie bevind zich onder de 'Rechter-muis-knop, op je PostvakIN/InBox Mail staan' dat kan dus binnen Microsoft Outlook 2003 / Outlook 2007 / Outlook 2010, ik weet niet of MS Outlook 2000 / Outlook 2002 (XP) hierover beschikt....
Voor de rest, succes er mee! :thumb:

PS: En NEE, Microsoft Outlook Express (WinXP) c.q. Windows Mail (Vista/Seven), beschikt niet over deze functie, nog überhaupt enige functie van het IMAP Mail-Protocol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan