• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijderen van een project via keuze combobox incl rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

avesoft

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2011
heren forumleden

is deze macro te voorzien van een keuze via cbobox een nummer in een colom te selecteren en dat via die keuze de hele rij verwijderd word (userform staat ander blad dan blad3)

Code:
Private Sub cmdverwijderen_Click()
Application.ScreenUpdating = False
Sheets("blad3").Unprotect Password:="Password"
    c2 = Replace("Welke rij dient verwijderd te worden?#Bv. rij 10: 10#Rij 20 tot 28: 20:27", "#", vbCr)
    Do
    c4 = InputBox(c2, "Rij(en) verwijderen", 8)
    c2 = "Rij 1 t/m 7 kunnen niet verwijderd worden!!!"
    Loop Until c4 > 7 Or c4 = ""
    If Val(c4) > 7 Then
        If MsgBox("De gegevens worden permanent verwijderd! Doorgaan?", vbYesNo + vbCritical + vbDefaultButton2, _
                "Rij(en) verwijderen") = vbYes Then
            Rows(c4).Delete
            [A7].Select
        Else
            [A7].Select
        End If
    End If
    Sheets("blad3").Protect Password:="Password"
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub
gr arie

Laatst bewerkt door een moderator:
Plaats de code in code tags en zet de inspringpunten juist, zo is het amper te lezen.

Edit:
Thanks.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bij het openen van het bestand verschijnt een menu met een combobox.
Kies een rij en druk op de knop en de regel wordt verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio

geweldig , maar bijna .heb ook een file gemaakt en gebruik gemaakt van jouw macro. hij geeft rij aan die verwijderd word maar had graag dat hij in kolom A een nummer selecteert en dan rij verwijderd

Bekijk bijlage 133309

gr arie

Ik begrijp het niet helemaal.
Wil je gebruik maken van een combobox of wil je een cel selecteren en vervolgens de gehele rij verwijderen dmv een knop?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio

via de combobox zou ik graag een nummer wat in kolom A staat willen selecteren en dan de hele rij laten verwijderen (waar dat nummer staat)

gr arie

Laatst bewerkt:
Nadat op het menu een getal is gekozen, wordt in het andere werkblad de cel met die waarde geselecteerd en vervolgens verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio

top , ik ga dit vanavond testen , alvast bedankt

gr arie

Roncancio

allereerst bedankt , ik ben een leek in codes (kleine codes gaat wel en aldoende leert men wel )heb een vraag waar ik die codes die toegepast moeten ,vinden (boek of zo)

ps msgbox is weg , het is belangrijke data die verwijderd word kan daar een msgbox tevoorschijn komen voor dat de knop gedrukt word

gr arie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan