Hallo,
ik heb een tree in mijn database, dat wil zeggen dat ze allemaal onder elkaar hangen.
en nou wil ik dat op het moment dat met php een record verwijderd word alle records die onder dat record hangen verwijderd worden, maar dus ook de records onder de records die eronder hangen enzovoorts.
nu heb ik het zoals hieronder gedaan, maar dit tot hij nu dus maar tot 10 stappen. ik vroeg me af of er een manier van opbouw is met fors en whiles om de zorgen dat hij oneindig blijft kijken of er een record onder het record hangt en verwijderd..
de database:
id under name
waarbij dus bij het velt 'under' het 'id' staat ingevuld van het record waar hij onder hangt..
kan iemand mij helpen met de opbouw? precies de codes hoeft niet..
ik heb een tree in mijn database, dat wil zeggen dat ze allemaal onder elkaar hangen.
en nou wil ik dat op het moment dat met php een record verwijderd word alle records die onder dat record hangen verwijderd worden, maar dus ook de records onder de records die eronder hangen enzovoorts.
nu heb ik het zoals hieronder gedaan, maar dit tot hij nu dus maar tot 10 stappen. ik vroeg me af of er een manier van opbouw is met fors en whiles om de zorgen dat hij oneindig blijft kijken of er een record onder het record hangt en verwijderd..
de database:
id under name
waarbij dus bij het velt 'under' het 'id' staat ingevuld van het record waar hij onder hangt..
kan iemand mij helpen met de opbouw? precies de codes hoeft niet..
PHP:
$query1 = mysql_query("SELECT id FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE under='" . $p_argument . "'");
while ($row1 = mysql_fetch_assoc($query1)){
$query2 = mysql_query("SELECT id FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE under='" . $row1['id'] . "'");
while ($row2 = mysql_fetch_assoc($query2)){
$query3 = mysql_query("SELECT id FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE under='" . $row2['id'] . "'");
while ($row3 = mysql_fetch_assoc($query3)){
$query4 = mysql_query("SELECT id FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE under='" . $row3['id'] . "'");
while ($row4 = mysql_fetch_assoc($query4)){
$query5 = mysql_query("SELECT id FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE under='" . $row4['id'] . "'");
while ($row5 = mysql_fetch_assoc($query5)){
$query6 = mysql_query("SELECT id FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE under='" . $row5['id'] . "'");
while ($row6 = mysql_fetch_assoc($query6)){
$query7 = mysql_query("SELECT id FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE under='" . $row6['id'] . "'");
while ($row7 = mysql_fetch_assoc($query7)){
$query8 = mysql_query("SELECT id FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE under='" . $row7['id'] . "'");
while ($row8 = mysql_fetch_assoc($query8)){
$query9 = mysql_query("SELECT id FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE under='" . $row8['id'] . "'");
while ($row9 = mysql_fetch_assoc($query9)){
$query10 = mysql_query("SELECT id FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE under='" . $row9['id'] . "'");
while ($row10 = mysql_fetch_assoc($query10)){
$del_query = mysql_query("DELETE FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE id='" . $row10['id'] . "'");
}
$del_query = mysql_query("DELETE FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE id='" . $row9['id'] . "'");
}
$del_query = mysql_query("DELETE FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE id='" . $row8['id'] . "'");
}
$del_query = mysql_query("DELETE FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE id='" . $row7['id'] . "'");
}
$del_query = mysql_query("DELETE FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE id='" . $row6['id'] . "'");
}
$del_query = mysql_query("DELETE FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE id='" . $row5['id'] . "'");
}
$del_query = mysql_query("DELETE FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE id='" . $row4['id'] . "'");
}
$del_query = mysql_query("DELETE FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE id='" . $row3['id'] . "'");
}
$del_query = mysql_query("DELETE FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE id='" . $row2['id'] . "'");
}
$del_query = mysql_query("DELETE FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE id='" . $row1['id'] . "'");
}
$del_query = mysql_query("DELETE FROM " . $_SESSION['s_domain'] . "_template_build WHERE id='" . $p_argument . "'");