Verwijderen van mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jos brabant

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Vanaf het moment dat er in een map iets gedaan werd met een bestand (openen, kopiëren of wat dan ook) kan ik deze map niet meer verwijderen. Na afmelden en opnieuw aanmelden lukt het wel.
De foutmelding van Windows luidt: "Kan ... (= mapnaam) niet verwijderen. Het is door iemand anders of door een programma in gebruik. Sluit alle programma's die het bestand mogelijk in gebruik hebben en probeer het opnieuw."

wat is dat voor een bestand en waar staat die map of zijn het meerdere mappen?
heb je een p2p programma en is het daardoor in gebruik?
in veilige modus al geprobeerd?

Je sluit wel eerst het programma af waar je het bestand mee gebruikte, voordat je probeerde te verwijderen?
Bijvoorbeeld met mediaplayer ontstaat het probleem wel, want zelfs als het bestand alleen al in je playlist staat, dan is het al in geburik voor windows, plus dat mediaplayer wel eens de neiging heeft niet goed af te sluiten. Controleer dus in taakbeheer of het betreffende programma nog in gebruik is... (mediaplayer was slechts een voorbeeld)

Kom dat ook wel eens tegen en denk dat het bij mij waarschijnlijk een onschuldig bugje van Explorer.exe is dat hij na bewerking (kopiëren/verplaatsen) het soms in gebruik houd. Heb ook het vermoeden dat dat met verborgen bestanden te maken heeft die achterblijven in de map, maar heb dat nog niet gecontroleerd.
Of het Explorer is kan je controleren met
http://www.dr-hoiby.com/WhoLockMe/

Wat dan wel wil helpen is als je via taakbeheer het process explorer.exe beëindigen en weer opnieuw activeerd. Maar dan heb je kans dat daarna sommige programma iconen uit je systemtray niet terug komen (oa Teatimer van Spybot) maar deze blijven dan wel actief.

Als je hier geen zin in hebt of ook niet om te wachten tot na de volgende herstart of aanmelding kan je MoveOnBoot gebruiken
http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=38752

Heb wel wat zitten tweaken in me explorer settings of het daar aan licht weet ik niet, maar het stoort me verder niet. Misschien zijn er nog andere oplossingen.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan