Verwijderen van Persnlk vba bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterjur

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2011
Hallo lezers deze,met de procedures die ik in Persnlk bestand op sla loopt het uit de hand er komen er
steeds meer bij en het verwijderen van die bestanden wil maar niet lukken.Is er iemand die mij kan helpen?

bvd.groet Peter.

Een bestand bevat geen bestanden. Verwijderen van procedures (macro's) uit dit bestand lijkt me nauwelijks een probleem.

Ken je de toetscombinatie Alt F11 ?

,snb,Macro's verwijderen is geen probeem ,maar ik krijg wat ik ook probeer Persnlk( waar in geen Macro's aanwezig zijn
want die heb ik alemaal verwijderd)niet verwijderd.Als ik die naar de prullenbak stuur dan dan komen zij inmiddels 5
wel in de prullenbak maar niet uit EXcel iedere keer dat ik excel open worden die 5 persnlk ook geopend?
en dat is lastig.dank voor de snelle reactie Gr Peter.

Kijk eens in de startdirectory van Excel, zonder Ecxel geladen te hebben.

snb,Ik heb met de rechter muisknop op eigenschappen gekeken daar staat niets over Persnlk.in.Ben niet zo'n
kei in de computer.zorry hoor gr Peter.

Draai deze macro dan eens.

Code:
Sub M_snb()
    MsgBox Application.StartupPath
    ChDrive Left(Application.StartupPath, 1)
    ChDir Application.StartupPath
    Application.GetOpenFilename
    ChDrive Left(Application.DefaultFilePath, 1)
    ChDir Application.DefaultFilePath
End Sub

snb,program van jou gedraaid krijg een schermpje met alle persnlk,geprobeerd ze stuk voor stuk
te verwijderen gaat niet.weet jij mischien nog iets.mvrgr.Peter.

alphamax,Grandioos,een goudmijntje,vrgr.Peter.En snb ook bedankt.

Je probleem is daarmee niet opgelost.
Verwijder, zonder Excel geladen te hebben , met de verkenner de overbodige bestanden in de startdirectory van Excel. (die ik je via de vorige code toonde).

snb,Nu was ik zo blij dat die persnlk's weg zijn,nu heb ik ze weer zichtbaar gemaakt en excel gesloten en toen
naar de verkenner gegaan maar daar staan die Persnlk'niet in dus zit ik met mn handen in mijn haar:evil:vr gr Peter.

snb,Ik geloof het zelf niet maar ze zijn weg:d
Dus ben ik weer blij,Het is duidelijk zonder die geweldige HELP ben ik nergens Dank voor alle hulp Vr Gr Peter.

Draai deze macro dan eens.

Code:
Sub M_snb()
MsgBox Application.StartupPath
ChDrive Left(Application.StartupPath, 1)
ChDir Application.StartupPath
Application.GetOpenFilename
ChDrive Left(Application.DefaultFilePath, 1)
ChDir Application.DefaultFilePath
End Sub

@SNB Superrrrrrrr ik had hetzelfde probleem. Mij is het prima gelukt.
Je moet eerst het scherm sluiten, excel afsluiten effe de locatie copy pasten in je C en je kan je Persnlk zo wegmieteren.

Thanks SNB

samui,dank voor reaktie,Heb de zaak reeds met de Code van snb opgelost maar de code van jou neem ik even door je weet maar nooid.vr gr Peter.

@ Peterjur,

Peter ik heb gewoon de code van snb gebruikt. Eren wie ere toe komt.
Het werkte bij mij perfect en ik was gelijk van de persnlk "macrootje af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan