Verwijderen van pictures

Status
Niet open voor verdere reacties.

nootie

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Hoi ik zou graag pictures verwijderen op mijn scheet. Let wel op er staan verschillende pictures en de ene mogen verwijderd worden en de andere niet. Met andere woorden al degene die myPict heten, moeten verwijderd worden.

Code:
Sub test()

Dim DrObj
Dim Pict
Set DrObj = ActiveSheet.DrawingObjects

For Each Pict In DrObj
    If Pict.Name = "myPict" Then
    Pict.Select
    Pict.Delete
    End If
Next Pict

End Sub

Wanneer hij één picture heeft verwijderd, komt er telkens een error bij "If Pict.Name = "myPict" Then". Als ik dan opnieuw mijn for herstart gaat hij opnieuw er één verwijderen maar bij de volgende myPict gaat hij weer een error geven.
Hoe komt dit en is er een code, wanneer men een error verkrijgt dat hij gewoon de for zal herstarten.

Ik heb al geprobeerd met on error resume next, maar dit werkt niet. Je moet dus degelijk de for herstarten.

Laatst bewerkt:
nootie,

Als je de Pict eens weg haald.
Code:
Next [COLOR="Red"]Pict[/COLOR]

Neen hij geeft nog altijd een error wanneer ik er één verwijderd heb.

Ik denk dat je best een Excel 2003 bestandje bijvoegt met een aantal van die Pictures erin, en tevens een aantal die niet mogen verwijderd worden.

Ok, de knoppen zijn ook drawingobjects en deze mogen niet verwijderd worden. De drie identieke figuren(tekeningen) moeten wel verwijderd worden.

Alvast bedankt

Bijlagen

Het kan simpel met:
Code:
Sub tekeningenweg()
  Sheets("Blad1").Pictures.Delete
End Sub
En dat allemaal voor die overbodige Noord-Zuidlijn ?

Idd, heel simpel en heel kort, maar wat bedoel je met die overbodige noord-zuidlijn?

Thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan