Maarten192
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 okt 2011
Hallo Allemaal,
Ik ben een macro aan het 'schrijven' (voornamelijk gewoon opnemen en dan tweaken) om er voor te zorgen dat ik -uit een excel bestand van ong. 2500 regels- de informatie krijg die ik wel hebben. Hiervoor heb ik zelf wat geknutseld (en vooral veel gezocht op dit forum) en heb volgend stukje code gevonden:
Hij zoekt nu dus waarde 1 en verwijderd de hele regel, dat is verder prima. Alleen loop ik nu tegen de 2 volgende punten op:
1. De macro verwijderd maar 1 regel per keer dat ik de macro draai.
2. De macro zoekt alleen in de cel die ik aanklik ("After:=ActiveCell,) (Terwijl de waarde die de macro zoekt in kolom I staat)
Iemand die mij hiermee kan helpen? (Of de juiste richting in kan duwen?)
Alvast bedankt,
Maarten
Ik ben een macro aan het 'schrijven' (voornamelijk gewoon opnemen en dan tweaken) om er voor te zorgen dat ik -uit een excel bestand van ong. 2500 regels- de informatie krijg die ik wel hebben. Hiervoor heb ik zelf wat geknutseld (en vooral veel gezocht op dit forum) en heb volgend stukje code gevonden:
Code:
Cells.Find(What:="1", After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt:= _
xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False) _
.EntireRow.Delete
Hij zoekt nu dus waarde 1 en verwijderd de hele regel, dat is verder prima. Alleen loop ik nu tegen de 2 volgende punten op:
1. De macro verwijderd maar 1 regel per keer dat ik de macro draai.
2. De macro zoekt alleen in de cel die ik aanklik ("After:=ActiveCell,) (Terwijl de waarde die de macro zoekt in kolom I staat)
Iemand die mij hiermee kan helpen? (Of de juiste richting in kan duwen?)
Alvast bedankt,
Maarten