• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost verwijderen van rij via inputbox - vervolg op mijn vraag van afgelopen dinsdag

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

kattenbe

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2016
Besturingssysteem
Windows
Office versie
365
Het verwijderen van een geselecteerde rij gaat nu prima. Maar ik zou graag zien dat het totale werkblad beveiligd blijft.
Dus de mogelijkheid van het alleen verwijderen van de rijen via de inputbox maar dat men niet de "andere" gegevens bijvoorbeeld kan wijzigen.

Bijlagen

Dat kan als het blad met een wachtwoord beveiligd is:
Code:
Sub VerwijderRij2()
    If MsgBox("Wilt u Prtn " & Cells(ActiveCell.Row(), 1).Value & " verwijderen?", vbYesNo, "Verwijder rij") = vbYes Then
        ActiveSheet.Unprotect "Je Wachtwoord"
        ActiveCell.EntireRow.Delete
        ActiveSheet.protect "Je Wachtwoord"
    End If
End Sub

Goede middag edmoor, sorry voor de late reactie.
Wanneer je op deze manier het blad unprotect dan kan men tot protect toch bij alle gegevens.
Mijn bedoeling en vraag was/ is of het mogelijk is dat er alleen rijen verwijder mogen worden van een beveiligd blad terwijl het blad tijdens deze handeling toch beveiligd blijft.

Je hebt het dus kennelijk niet getest.
Van een beveiligd blad kan je niks verwijderen.
Tijdens de runtime van die macro kom je er nooit bij.
Daarnaast kan je een wachtwoord op je VBA project zetten.

Inderdaad ik had beter moeten testen.
Dank en sorry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan