verwijderen van virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

tam23nl

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2003
Berichten
25
Hoe uninstall ik AVG van Grisoft? Ik kom er gewoon nie tuit en wil het van mijn computer hebben want het werkt niet. OOk kan ik Norton niet in zijn totaal verwijderen. Heeft iemand een tip ( of meerdere????
 
bij mij staat er gewoon bij start->alle programma's->AVG 6.0 anti-virus system->Uninstall AVG

dat zou het toch moeten zijn?
 
Hier staat alles op hoe Norton te verwijderen. Bovendien is het draaien van 2 AV's niet aan te bevelen, kunnen elkaar heftig in de wel zitten en dus is je bescherming niet optimaal.
 
wil nog steeds niet

Bedankt voor al jullie tips maar het wil nog steeds niet echt!Ik heb NAV en AVG niet in de lijst van programma's staan en ook niet als ik in de configuratiescherm bij software heb gekeken. Daar verwijder je meestal de programma's. Staan daar dus niet bij. Als ik zoek naar bestanden dan vind ik ze wel. Word heir erg gefrustreerd van!!!!
 
Als je het prog nergens kunt vinden heb je het misschien al eerder gedeinstalleerd of zijn he overblijfselen van een eerdere installatie. Wat is er dan op tegen ze gewoon handmatig te verwijderen?
gr
Joep
 
Kijk wat er in verkenner aan restanten staat van beide virusscanners en haal dat weg. Kijk ook in het register of daar nog resten staan. Bv met regcleaner of handmatig via HKLM\software\microsoft\windows\current version\run en dan in het rechtergedeelte AVG en/of Norton restanten deleten.
En niet twee scanners tegelijk laten draaien,zoals Gezina zegt, want die vreten mekaar's virusdefinities op, met de virussen als lachende derde.
 
Ik gebruik al enige jaren AVG Free edition en bij mij werkt het prima. Maar als je het goed wilt verwijderen is gebruik van de uninstall die er bij hoort de beste optie.

Je probleem is dat je het programma niet vindt, behalve in de verkenner.
Je zou dus een map moeten hebben (in Program files) Grisoft, submap AVG ... en daaronder weer submappen, o.a. Log, Update, Users.
In de map AVG ... staat een programma setup.exe.

Klik dit eens aan. Indien je de melding krijgt dat AVG al is geinstalleeerd, oke, gaat lukken het weg te halen.
Klik op de knop Start in je taakbalk, kies voor uitvoeren en zoek via bladeren deze setup.exe op. zet nu achter de bestandsnaam C:\....\setup.exe de volgende switch:
/UNINSTALL

Dat zou het moeten doen.

Heb je al deze mappen niet, dan heb je een onvolledige installatie, of al eerder een en ander verwijderd, of misschien de trial version, dat is een dertig dagen proefversie van de koopversie, voor zakelijke gebruikers.

In bovenstaande gevallen kun je het beste AVG installeren vanaf www.grisoft.com en daarna de uninstall gebruiken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan