• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

$ verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boelebroer

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2018
Goedemiddag,

Ik heb vanuit een 2e sheet in Excel een live Dollar price geimporteerd naar mijn 1e sheet en dit werkt perfect.

De price in de 1e sheet in (A1) is bijv: $20 als ik dit probeer te vermenigvuldigen met bijvoorbeeld het aantal 5 in (A2) dan krijg ik steeds een VALUE! Error.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Mvg,

René

Code:
="$"&RIGHT(A1;LEN(A1)-1)*A2
Probeer het hier eens mee

Bedankt voor je snelle reactie.

Nou ben ik een beetje een noob op dit gebied dus ik heb wat hulp nodig:

Op de huidige A1 positie importeer ik (A1!E289) en krijg ik keurig bedrag $20 in A1

Hoe verwerk ik nu jouw onderstaande formule?

="$"&RIGHT(A1;LEN(A1)-1)*A2

Bekijk dit bestandje eens misschien wordt het dan duidelijker.

Bijlagen

Je hebt "berekening"op manueel staan ipv automatisch (zie tabblad formules)

Kan je de data niet in 1 keer correct importeren?

Code:
=SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A1;"$";"");",";"");".";",")

Berekening staat nu op automatisch maar nog steeds dezelfde error.

Willen jullie eens kijken of het jullie wel lukt met het boelebroer2 bestand. (VenA, zou jij evt jouw code willen invoegen?)

Het gaat om Sheet 2

Bedankt
René

Bijlagen

Sorry VenA dat ik zo bot om hulp heb gevraagd, ik dacht toch echt dat ik op het helpmij forum zat...

We helpen je al met de formules te geven.
Deze exact kopiëren en in een cel zetten is toch niet zo moeilijk.
We verwachten van iedereen dat ze zelf ook nog wat doen anders had de site misschien wel "maak voor mij.nl" geheten

Heb ik ook geprobeerd te implementeren maar dan komt er een #NAME? Error uit ipv een VALUE! error, vandaar dat ik vroeg of jullie dat eens wilden proberen en of het dan wel lukt.

De formule van Ven A is in het Nederlands
Vertaal het naar het Engels

SUBSTITUEREN ==> SUBSTITUTE

In de bijlage zie je in kolom B waarom het mis ging, in kolom D hoe je dat kunt aanpassen en in E de controle van de aanpassing. Als je D kopieert en via plakken speciaal - waarden plakt, kun je de rest verwijderen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan