• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijsformules

Status
Niet open voor verdere reacties.

snakerpg

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Heb een moeilijke vraag, althans voor mij toch :p

Ik heb 31 tabbladen, 1 voor elke dag van de maand, waar 30 klanten op staan, 5 personeelsleden en de uren van elk personeelslid voor iedere klant. Nu moet ik per klant een blad maken, waar een samenvoegsel van uren per klant per personeelslid staan over de 31 dagen. dus moet ik 30 tabbladen maken, 1 per klant, waar dan alle uren van elk personeelslid staan van de hele maand.

Praktisch voorbeeld

Bestaande 31 tabbladen:

Tablad 1:

DAG 1 Personeel 1 P2 P3 P4 P5

Klant1 2 uur 5 uur 1 uur 0 uur 8 uur

Klant2 1 uur 3 uur 6 uur 5 uur 0 uur

Klant3 2 uur 0 uur 0 uur 2 uur 0 uur

Enz...

Tablad 2:

DAG 2 Personeel 1 P2 P3 P4 P5

Klant1 1 uur 4 uur 1 uur 0 uur 2 uur

Klant2 5 uur 1 uur 4 uur 1 uur 0 uur

Klant3 1 uur 1 uur 0 uur 2 uur 1 uur

Enz...

Te maken tabbladen:

Klant1

DAG 1

P1 2 uur
P2 5 uur
P3 1 uur
P4 0 uur
P5 8 uur

DAG 2

P1 1 uur
P2 4 uur
P3 1 uur
P4 0 uur
P5 2 uur

DAG 3 .........

Klant2

DAG 1

P1 1 uur
P2 3 uur
P3 6 uur
P4 5 uur
P5 0 uur

DAG 2

P1 5 uur
P2 1 uur
P3 4 uur
P4 1 uur
P5 0 uur

DAG 3 .........

Maar dat dus 31 dagen, heel veel verwijzingen dus om het te maken, enig idee hoe ik dit best aanpak? Dank bij vorbaat

Kun je het bestand eens posten dat je nu hebt? (Een paar tabbladen met fictieve gegevens is ook goed.) Dan is het makkelijker te beoordelen wat een goede oplossing is. Misschien iets met VERT.ZOEKEN, misschien iets met draaitabellen, enz...

Je bestand is te groot, maximale formaat is 100 kb
Daarom hier een ingekort vbtje (minder tabbladen)

Bijlagen

Had het al kleiner gemaakt maar lukte nog altijd niet....

Maar in ieder geval hartelijk dank voor je hulp, tegen de tijd dat ik op zo'n formule zou komen had ik wss al paar jaartjes excel opleiding nodig :p

Anyway, er is maar 1 ding dat me niet lukt en dat is een klant toevoegen, als ik tab 'klant 2' copy en nieuwe tab 'klant 3' maak, werken de formules niet, alhoewel ik geen verschil zie tussen de formules in tab klant 1 en klant 2? Ik heb klant 3 overal toegevoegd op de 'dag' tabs, maar van zodra ik 'klant 2' vervang door 'klant 3' in vak A5, krijg ik #N/B error.

Nogmaals bedankt voor je werk, en alvast bedankt voor je antwoord! :thumb:

/bow

Laatst bewerkt:
data op 1 werkblad

ik zou kiezen voor een andere indeling van je bestand.

alle gegevens op 1 tabblad.

vervolgens kun je met:

* filter in combinatie met subtotaal

of

* somproduct

of

* draaitabel

eenvoudig aan de slag.

zie hiervoor het voorbeeldbestandje.

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

excel 2003 versie ook toegevoegd; hiervoor wel tabbladen verwijderd anders werd bestand te groot.

P.s. in de 2003-versie kan ik zelf niet goed uit de voeten met een draaitabel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Draaitabel lijkt inderdaad goed, maar lijkt me beetje ingewikkeld, ik ben namelijk niet enige die dit document zal moeten gebruiken, begrijp er zelf nog niet al te veel van. Toch bedankt voor de moeite, zal dit zeker bijhouden en later als ik me er meer heb in verdiept, gebruiken.

popipipo zijn voorbeeld vind ik goed, is perfect voor gebruik door de andere mensen, want die weten enkel welke tabs te selecteren en af te drukken, zodat als men vraagt hen de uren van klant * af te drukken, ze die gewoon kunnen selecteren en afdrukken.

Enige probleem dat ik heb is hetgeen ik al vermeld had:

"Anyway, er is maar 1 ding dat me niet lukt en dat is een klant toevoegen, als ik tab 'klant 2' copy en nieuwe tab 'klant 3' maak, werken de formules niet, alhoewel ik geen verschil zie tussen de formules in tab klant 1 en klant 2? Ik heb klant 3 overal toegevoegd op de 'dag' tabs, maar van zodra ik 'klant 2' vervang door 'klant 3' in vak A5, krijg ik #N/B error."

Als ik daar verder mee geraak, ben ik voorlopig goed.

(Alvast) bedankt voor jullie inzet!

Snake

Pas het zoek bereik aan.

Code:
=INDEX('dag (1)'![COLOR="red"]$C$4:$J$5[/COLOR];MATCH($A$5;'dag (1)'![COLOR="red"]$A$4:$A$5[/COLOR];0);MATCH($C5;'dag (1)'![COLOR="red"]$C$3:$J$3[/COLOR];0))

Had het reeds gevonden, beetje zoekwerk verricht, maar eerst was het :shocked: wanneer ik de formule zag, maar toch gevonden, en blijkbaar was ik juist na wat ik van je lees. In ieder geval bedankt voor je hulp!

Greetz Snake

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan