Verwijssleutel in mysql

Status
Niet open voor verdere reacties.

ice-twirl

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Beste mensen,

Het is alweer enkele jaren geleden dat ik sql heb gehad op school. Nu ben ik mysql aan het proberen op het internet.
Nu zit ik in phpmyadmin te rommelen en heb ik wat tabellen gemaakt.
Nu wil ik dus dat bepaalde waarden van een tabel verwijzen naar een primaire sleutel van een andere tabel zodat de gegevens met elkaarin verband staan:

Ik heb:

Tabel: Wedstrijden
- id_w
- gegevens over de wedstrijden

Tabel: Doelpunten
id_doel
id_w * Dit veld moet in verband komen te staan met id_w uit de tabel Wedstrijden.

Nu heb je de volgende opties:
- veranderen - verwijderen - primaire sleutel - index - unieke waarde - volledige text

Primaire sleutel is het dus niet. Ik dacht dat het index zou zijn. Dat is het dus niet. Kan iemand me zeggen wat index wel doet en hoe ik wel een verwijssleutel kan toepassen in mysql.
Dus ik zou in principe een foutmelding moeten krijgen als ik een id_w invul bij de tabel doelpunten, die niet bestaat in de tabel wedstrijden.

Alvast reuze bedankt voor de moeite

Het indexeren is belangrijk als je veel query's uitvoert op een bepaalde kolom / een hele grote kolom hebt. Als MySQL het indexeert, vindt hij de resultaten sneller. Als het ware zet hij bij elk soort waarde het row-nummer erbij. Als je dan ergens op zoekt, wordt in de index gekeken, niet in de tabel. En dat scheelt heel veel tijd. Dat is het even kort door de bocht.

Een fysieke foreign key kun je in MySQL alleen aanmaken met de InnoDB-engine. Deze staat standaard ingeschakeld, maar als dat niet is ingeschakeld, moet je het in je MySQL-configuratiebestand (my.cnf of my.ini) aanzetten. Hoe je dat doet vind je op internet.

Ik heb een gratis lycos account, dus...hoe doe ik het daar ? weet iemand dat ?

Ikzelf ben opzoek naar een mogelijkheid een tabel te koppelen met een andere tabel.
Bij mijn hosting staat de InnoDB uitgeschakeld, zijn er nog alternatieve manieren om een kopelling te leggen tussen 2 tabellen. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan