• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanDB1

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2015
Stel, ik heb op B1, B5, B9, B13, B17, etc. verschillende totalen staan, daartussen staan andere bewerkingen (B3,B4,B...)
Nu wil ik in een andere kolom, steeds enkel verwijzen naar de totalen. Hoe doe ik dit? Wanneer ik iets probeer zoals '=B(1+4)' of zoiets, geeft Excel een foutmelding. Aangezien het in het 'echt' over meer dan 1000 cellen gaat, zou het gemakkelijk zijn om hier een trucje voor te vinden.

Alvast bedankt voor de hulp!

Probeer het hier eens mee:
Code:
=INDIRECT("b"&1+ROW()*4)

Hoi Daan,

Wat bedoel je met verwijzen? Optellen?
Code:
=(REST((RIJ(A1:A100))-1;4)=0)*A1:A100
Geeft de waarden van de cellen in rij 1, 5, 9, 13 enzovoorts. Dat kun je zien door in de cel F2 te doen en direct daarachter aan F9.
Werkt ook voor 1000 getallen, maar dat wordt een beetje onoverzichtelijk.
Met die getallen kun je vervolgens doen wat je wil, Som bepalen, Max bepalen, op x-na de Grootste enzovoorts.

Groet,
Jeroen

Het is gelukt via het bericht popopipo, gecombineerd met jouw uitleg, Jeroen. Als je zou kunnen helpen bij mijn andere vraag, zou top zijn :)

Ik zit met hetzelfde probleem zoals mijn eerste reactie, alleen wil ik nu hetzelfde bereiken zoals ik initieel in het bericht aangaf, alleen bevinden de getallen zich nu i.p.v. in B1, B5, B9, B13, B17, ... in AR1, AZ1, BH, BP, etc. Een idee hoe ik hiernaar kan verwijzen?

Hoi Daan,

Met ADRES(Rij;Kolom) kun je het adres van een cel maken, AR1 is ADRES(1;44); AZ1 is ADRES(1;52); BH1 is ADRES(1;60) enzovoorts
Met $-tekens: ADRES(1;44;1)=$AR$1; ADRES(1;44;2)=AR$1; ADRES(1;44;3)=$AR1 en ADRES(1;44;4)=AR1
De celverwijzing krijg je met
Code:
=INDIRECT(ADRES(1;44;4)
.

Je moet zelf even bepalen hoe je het slimst 32 + X * 8 kolommen in een formule giet.

Groet,
Jeroen

Precies wat ik zocht, is er nu een manier om via indirect te verwijzen naar iets in een ander werkblad? =Blad1!Indirect(Adres(1;44)) lukt namelijk niet.

op deze manier?
PHP:
=INDIRECT(ADRES(1;44;;;"Blad1")

Hoi Daan,

De celverwijzing krijg je met
Code:
Code:
=INDIRECT("Blad1!"&ADRES(1;44;4)

Ook kun je natuurlijk Blad1! in een cel zetten en daar naar verwijzen.

Groet,
Jeroen

Je kan de blad verwijzing toch opnemen in de functie ADRES?

Daarvoor doen we het toch:)
Anderen helpen en zelf bijleren.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan