Verwijzen naar besturingselementen op "parent" formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Als bijlage een testdatabase toegevoegd.
Eén formulier voor invoeren Drank
Verder 2 formulieren gemaakt, frmDrank_Soortdrank, waarbij je in een keuzelijst kzlDrank een drank moet kiezen. Vervolgens worden in subformulier de bijbehorende gegevens uit andere tabel getoond, en je kunt hier nieuwe gegevens invoeren.
Dit gaat goed.
Als ik echter dit formulier wil toevoegen aan een nieuw formulier met navigatieknoppen, zie fnavDrank_Soortdrank, dan lukt het niet meer. Het veld DrankID wordt dan niet meer gevuld met de standaardwaarde kzlDrank.

Iemand een idee

mvg
John

Bijlagen

Dat is een rare oplossing, want een verwijzing naar een object uit een bovenliggend formulier werkt alleen als de complete verwijzing correct is. Gebruik je het formulier [frmDrank_SoortDrank] zelfstandig, dan is de correcte verwijzing: =Formulieren![frmDrank_SoortDrank]![kzlDrank]. Zet je [frmDrank_SoortDrank] op een ander formulier, dan komt er dus een formulier bij in de verwijzing: =[Formulieren]![fnavDrank_SoortDrank]![NavigatieSubformulier].[Form]![kzlDrank]. De standaardwaarde dus zal maar in 1 situatie kloppen: ofwel het navigatieformulier, ofwel het zelfstandige formulier. Nooit in beide situaties. En het toevoegen van een = teken help alleen als de correcte verwijzing niet de juiste syntax heeft.

Hoi Michel, bedankt voor je reactie
Ik was schijnbaar iets te snel voor mijn "oplossing".
Ik heb het opgelost door in de standaardwaarde in te vullen: =[parent].[kzlDrank]

Dus ongeacht in welk formulier dit subformulier gebruikt wordt, standaardwaarde wordt gevonden door naar zijn "parent" formulier te kijken

mvg
John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan