Ik wil een kolom inrichten die een fixed sortering oplevert nadat ik de pivot maak van een dynamische tabel.
Werkwijze (Zie bestand):
De kolom F wordt door de gebruiker ingevuld en geeft een naam aan een groep sub-taken.
In kolom D staat het voorbeeld hoe de sortering eruit moet komen te zien.
Met de formule in kolom E heb ik iets geprobeert en kom ik een heel eind, echter nog niet wat ik wil..vanaf hier loop ik nu vast.
Ik wil eigenlijk zoiets doen als:
als de taak hetzelfde is als de vorige dan neem over van de vorige rij.
als de taak niet het zelfde is dan neem over van de huidige rij (Kolom C)
De formule in kolom E:
=IF([@[Project Sub-Phase]]=[@[Project Sub-Phase]],[@ID]&". "&[@[Project Sub-Phase]],FALSE)
Omdat de gebruiker rijen invoegt of verwijdert, wil ik het lieftst formules gebruiken die uitgevoerd worden in de rij waar de formule staat (dynamisch),
zodat de formule altijd valide blijven.
Werkwijze (Zie bestand):
De kolom F wordt door de gebruiker ingevuld en geeft een naam aan een groep sub-taken.
In kolom D staat het voorbeeld hoe de sortering eruit moet komen te zien.
Met de formule in kolom E heb ik iets geprobeert en kom ik een heel eind, echter nog niet wat ik wil..vanaf hier loop ik nu vast.
Ik wil eigenlijk zoiets doen als:
als de taak hetzelfde is als de vorige dan neem over van de vorige rij.
als de taak niet het zelfde is dan neem over van de huidige rij (Kolom C)
De formule in kolom E:
=IF([@[Project Sub-Phase]]=[@[Project Sub-Phase]],[@ID]&". "&[@[Project Sub-Phase]],FALSE)
Omdat de gebruiker rijen invoegt of verwijdert, wil ik het lieftst formules gebruiken die uitgevoerd worden in de rij waar de formule staat (dynamisch),
zodat de formule altijd valide blijven.