• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen naar variabele werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WendyM

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2024
Goedemiddag,
Ik ben zelf al even aan het puzzelen geweest, maar ik kom er helaas niet uit. Ik denk dat ik de indirect functie moet gebruiken, maar krijg deze helaas niet werkend.

Ik wil in een tabblad omtrent de voortgang van uren en taken verwijzingen maken naar cellen op een ander tabblad met gegevens vanuit Exact. Nu wil ik het voortgang tabblad steeds realtime aangepast hebben, door de gegevens te halen uit een nieuwe uitdraai van exact. Dit betekent een nieuw tabblad. Ik wil niet in alle verwijzingen de naam van het tabblad aan hoeven passen, om de juiste gegevens naar voren te krijgen. Het tabblad moet dus de variabele zijn. Ik heb een voorbeeld toegevoegd, waarbij ik bijv. in E6 wil verwijzen naar cel D8 in de uitdraai van 30-07. Echter wil ik met 1 verandering kunnen verwijzen naar D8 in de uitdraai van 02-08 (en volgende uitdraaien). Hoe kan ik dit werkend maken?

Mijn dank is groot!

Bijlagen

Lijkt mij een taakje voor Gegevens, Gegevens Ophalen, Uit bestand, Uit Map. Werkt prima als je alle Exact uitdraaien in 1 map opslaat.

Ik heb een vermoeden dat je de gegevens rechtstreeks uit Exact kan halen d.m.v. Power query.
Dus absoluut geen extra tabbladen
Welke excel versie gebruik je?

Hoi beiden,
Dank voor de reactie! Ik wil het echter wel graag met tabbladen in excel hebben, om zaken terug te kunnen zoeken en om nog andere aanpassingen te doen. Ik heb het bestand even heel basaal gemaakt, maar er zit in het echt nog veel meer in. Vandaar dat ik graag wil dat ik in 1 cel aan hoef te geven uit welk tabblad de gegevens opgehaald moeten worden, waardoor ik deze aan kan passen en alle verwijzingen veranderen.

je indirectfunctie is onvolledig.

in A1 staan niet de single quotes en het uitroepteken die wel in de celverwijzingen staan. die moet je dus toevoegen
ofwel in cel A1 ofwel in de functie zelf

Als je de functie die jij in E6 had staan aanpast naar onderstaand dan werkt het wel
=INDIRECT("'"&A1&"'!$D$8")

Laatst bewerkt:
@roeljongman
Dankjewel voor je reactie, zo werkt hij inderdaad! Nu vroeg ik mij alleen nog af of ik de formule gemakkelijk door kan trekken. Als ik er het volgende van maak: =INDIRECT("'"&$B$1&"'!$D8") en ik trek de formule naar onder door, wordt het niet bijv. D9, D10 enz.?

Hi, ik zie dat de eindquote niet goed stond..

zo zou het wel moeten werken
=INDIRECT("'"&$B$1&"'!"&$D8)

alles binnen de aanhalingstekens wordt als (vaste) tekst gezien., de dynamische celverwijzing met achter de & staan zonder aanhalingstekens

Probeer het zo maar eens.
Code:
=INDIRECT("'"&$A$1&"'!D"&RIJ(A8))

@HSV Dankjewel, zo werkt hij! Nog een laatste vraag; als ik in de formule wil verwijzen naar het andere tabblad, maar dat hij daar nog wel 2 cellen op moet tellen, hoe komt de formule er dan uit te zien?

=INDIRECT("'"&A1&"'!$D$8") D8 moet dan bijv. D8+E8 worden en ook deze formule wil ik graag door kunnen trekken.

Bv.
Code:
=SOM(VERSCHUIVING(INDIRECT(ADRES(RIJ(A8);4;;;A$1));;;;2))

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan