• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen naar werkelijke bladnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

evstraalen

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Hallo allemaal,

Ik wil voor een bestand via de formule SOM(Blad1:Blad5!A1) in een nieuw blad de som van deze waarden neerzetten. Is het bij deze formule ook mogelijk om indien de tabbladen hernoemd zijn naar een andere naam toch in de formule te blijven verwijzen naar Blad1, Blad2, e.d. (zoals de naam ook in VBA te zien is (de naam die niet tussen haakjes staat)).

Het idee hierachter is dat ik deze korte SOM functie kan blijven gebruiken en toch mijn tabbladen hernoem waarbij ik dan niet hoef over te stappen op een formule als: =Piet!A1+Kees!A1+Jan!A1 enz. (Omdat ik op voorhand niet weet uit hoeveel bladen mijn bestand zal gaan bestaan kan deze formule wel erg lang en onoverzichtelijk worden).

Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk verwoord heb.

Alvast bedankt,

Eric

Code:
=SOM(Blad1:Blad5!A1)
Je voert = in en vervolgens ga je naar blad 1 t/m 5.
Hierna selecteer je cel A1 en klik je op Enter.

Als de bladnamen worden gewijzigd dan heeft dat geen invloed op de formule.
Deze wordt automatisch aangepast.

Of bedoel je iets anders?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Alle bladen die met het tabblad fysiek tussen die bladen zitten (+ de bladen zelf) worden meegenomen in de som.
Dus als je de eerste en de laatste weet sleep je de andere werkbladen hier gewoon tussenin.

Bedankt voor jullie hulp Roncancio en Paul :thumb:

Met deze info kan ik weer heel goed verder.

Ik zet de vraag op opgelost.

Groeten,

Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan