verwijzing in adresbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

wadafje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2013
Hallo, hallo,

Ik ben bezig om mijn eigen website te bouwen. En heb bij strato mijn domein geregistreerd: cluq.nl
Ik heb bij een freehosting mijn site gehost (dit om mee te beginnen): wadafjewadervy.hostkart.net

Nu heb ik 2 vragen:
1. Als ik in mijn browser www.cluq.nl intyp kom ik op de gehoste site; de verwijzing lukt. Ik kom op mijn index pagina. Echter, als ik op de links op mijn pagina(s) klik dan blijft het adres in de adresbalk nog op www.cluq.nl.
Hoe kan ik zorgen dat ik in de adresbalk de juiste pagina zie?

2. Als gevolg van 1: als ik op refresh knop druk, dan kom ik op mijn home/index page. Kan ik dat ook veranderen?

Als in de pagina inspecter in de browser, dan zie ik dat de pagina met FRAMES zijn omkaderd.

Oh ja, ik test momenteel met de browsers Chrome (iron), Opera, Firefox. rest volgt nog.

Alvast bedankt!
Groetjes David

<title>Jouw Verwijzing</title> in je header van de bladzijde zetten

Ron

<title>Jouw Verwijzing</title> in je header van de bladzijde zetten

Ron
Oh, dank je voor de snelle reactie; maar wat ik bedoel met adresbalk is eigenlijk de input bar (ik weet niet hoe dat heet in de browser): daar waar je een adres intypt.
david

Is er iemand die mij alsnog kan helpen... BVD! David

Oh, dank je voor de snelle reactie; maar wat ik bedoel met adresbalk is eigenlijk de input bar (ik weet niet hoe dat heet in de browser): daar waar je een adres intypt.
Dat is inderdaad de adresbalk. Dat staat los van de titel, waar Haaren het over heeft.

Je probleem is dat de site frames gebruikt. De browser laat in de adresbalk alleen het adres van het bovenste frame zien. Omdat je altijd in hetzelfde frame blijft verandert het adres ook niet. Dat is ook de reden dat je teruggaat naar de voorpagina bij herladen.

De oplossing is: geen frames gebruiken. Je kunt in plaats daarvan php includes gebruiken (je kunt natuurlijk ook een andere server side taal gebruiken) om iets als een navigatiebalk op elke pagina hetzelfde te krijgen.

OK, dat klinkt heel goed; echter die frames worden door Strato, waar mijn domein is geregistreerd, in de doorverwijzing gebruikt. Dat heb ik niet zelf gebruikt. Is dit wel te omzeilen middels PHP? En hoe? heb je een voorbeeld voor mij?

Indien niet dan zal ik naar een andere oplossing gaan zoeken.

groetjes David

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan