• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing in excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

IngeGL

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2012
  • Hallo,

Ik werk vandaag voor het eerst met excel (helaas 2003) en ik wil een verwijzing maken naar een nieuw werkblad, maar weet niet hoe.

Ik heb 4 werkbladen waar in de eerst kolom (A) namen staan, in een volgende kolom (D) staat achter een aantal namen een datum (13-11-12)

Nu wil ik een nieuw werkblad creëren, waarop de namen komen te staan waar in kolom D 13-11-12 achter staat. Dit werkblad moet '13-11-12 kl. les' heten.

Nu kan het zo zijn dat er in andere kolommen ook 13-11-12 komt te staan. De namen waar achter 13-11-12 in kolom E staat, mogen niet in het werkblad '13-11-12 kl. les' komen.

Is dit mogelijk en hoe kan ik dit realiseren?

Alvast heel erg bedankt.
    Gr, Inge

PS ik heb al een verwijzing gekregen naar gratis cursus Excel maar ik weet niet zo goed waar ik het moet zoeken. Wat ik tot nu toe heb gelezen snap ik niet goed genoeg om het resultaat wat ik wil te behalen.

Post eens een voorbeeldbestand van hoe je dat ziet

Ik wil nu een nieuw werkblad maken ’13-11-12 kl. Les’. Dit lukt me.

Daarna wil ik dat in dit werkblad automatisch de namen komen te staan waar in kolom D 13-11-12 achter staat.
In dit voorbeeld dus alleen Jan.
vb.jpg

Heel erg bedankt voor het meedenken~!

Aan een foto hebben wij niet veel.

Inge,

Cobbe vraagt niet om een plaatje, maar om een Excelbestand

Bekijk bijlage Kopie.xls
Bij deze.

Alle namen waar in kolom D de datum 13-11-12 achter staat wil ik in een nieuw werkblad hebben.

Ik heb even een nieuw bestand gemaakt ivm privacy.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Als ik hem open zie ik een nieuw werkblad met naam en datum en een command button.

De macro's heb ik ingeschakeld, maar hoe moet ik hier nu mee verder?

Duw eens op het knopje misschien?

Inge,

probeer deze eens.....

@Cobbe: ik heb de datumnotatie in je macro gewijzigd van 13/11/2012 in 13-11-2012

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Perfect!
Kan je me uitleggen hoe ik dit zelf moet maken?

Ontzettend bedankt!

als je (linker) Alt+F11 drukt, kom je in de VisualBasicEditer terecht daar staat deze code:
Code:
Sub cobbe()
i = 2
For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
  For Each cl In sh.Range("D:D")
    If cl = "13-11-2012" Then
      Sheets(5).Cells(i, 3) = cl
      Sheets(5).Cells(i, 2) = cl.Offset(, -3)
      i = i + 1
    End If
  Next
Next
End Sub

Die code loopt alle tabbladen af, op zoek naar de gevraagde datum in kolom D. is er een match, dan worden de gegevens naar tabblad 5 gecopieerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan