• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing in Excel !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpalex

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Hallo allemaal,

Ik weet niet precies een titel te noemen dus vandaar "Verwijzing in Excel".

Op Blad1 kolom A1 t/m A20 heb ik dezelfde formule met de verwijzing naar één cel op een ander werkblad bijv. =Blad2!E7 nu wil ik graag dat na kolom A20 dus A21t/mA40 in de formule automatisch de verwijzing van Blad2!E7de formule één cel naar beneden gaat, dus =Blad!E8 En A41t/m60 =Blad!E9 Snappen jullie wat ik bedoel, en wij kan mij daarmee helpen?

Vriendelijke groet,

Alex

.............

Alex,

Hoevaak gaat het voorkomen dat de cel versprint? is dit 3 keer zoals in je voorbeeld of gaat dit 100x gebeuren?
Voor 3 keer akn je makkelijk met de hand doen, 100x is wel handig als je dan een macro maakt.

Groet,
Ferenc

Voila
Code:
Sub form()
Dim c As Range, intAantal As Integer, i As Integer
intAantal = 100
For Each c In Range("A1:A20")
    For i = 1 To intAantal
        c.Offset(20 * (i - 1), 0).Formula = "=Blad2!E" & 7 + i - 1
    Next
Next
End Sub

Vul de 3 of de 100 of whatever in in het begin van de macro. Pas ook ranges aan indien nodig.

Wigi

Dit gaat inderdaad wel meer dan 100x voorkomen, alleen weet ik nog niet hoe ik macro's moet aanmaken:confused: , maar ik geloof dat dat wel ergens te vinden is op dit forum. Ik ga het in iedergeval proberen.

hartelijk dank alvast.

Alex

Dit gaat inderdaad wel meer dan 100x voorkomen, alleen weet ik nog niet hoe ik macro's moet aanmaken:confused: , maar ik geloof dat dat wel ergens te vinden is op dit forum. Ik ga het in iedergeval proberen.

hartelijk dank alvast.

Alex

zie hier

Wigi

Super

Geweldig gaaf, het is mij gelukt. Dit scheelt mij zoooooooveeeel werk hartelijk dank:thumb:

Alex

Weer iemand gelukkig gemaakt! Graag gedaan Alex. Veel plezier ermee! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan