verwijzing in tekst naar voorschriftnummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

digimarco71

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Ik ben bezig met een vergunning waarin voorschriften met voorschriftnummers ervoor staan. Nu wil ik in het ene voorschrift verwijzen naar een ander voorschriftnummer. Als het voorschriftnummer veranderd moet dit automatisch meeveranderen in de verwijzing. Hoe maak ik zo´n automatische verwijzing aan?

Marco,

Begrijp dit niet. Kun je een voorbeeld geven?

Marco,

Begrijp dit niet. Kun je een voorbeeld geven?

Ja, je hebt bijvoorbeeld de volgende voorschriften:

2.1. De opslag van gevaarlijke stoffen in verpakking en CMR-stoffen in verpakking in een voor het publiek toegankelijke verkoopruimte moet brandveilig zijn.

2.2. Aan voorschrift 2.1 wordt in ieder geval voldaan indien:

In 2.2 verwijs je dus naar 2.1. Stel je voegt een extra hoofdstuk hiervoor in, dan veranderen deze voorschriften in 3.1 en 3.2. Dit gebeurt nu namelijk wel automatisch. Maar je wilt dat de verwijzing 2.1 in voorschrift 2.2 (nu dus 3.2) dan automatisch ook verandert in 3.1. Er moet dus een gekoppelde verwijzing worden gemaakt (heb ik rood gemaakt).

Begrijp je?

Ik begrijp het, maar heb zo geen oplossing.

Gebruik je hierbij genummerde stijlen? Als ik je nummering zo zie, dan gebruik je Kop2 als stijl, en daar kun je naar verwijzen met een speciaal veld.
Je vindt het in het menu <Invoegen>, <Verwijzing>, <Kruisverwijzing>. Hierbij kun je kiezen uit een aantal opties. Wat je moet hebben: Verwijzingstype: <Kop>, Verwijzing naar: <Kopnummer, volledige context>.

Dit is gebaseerd op alle versies tot en met 2003, zeg maar de laatste versie waarbij Microsoft nog een fatsoenlijke tekstverwerker maakte...

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan