• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzing maken in as-opmaak van een grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuifje80

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
Momenteel ben ik bezig een spreadsheet te maken waar elke keer nieuwe data over oude data wordt geschreven. Van deze data wordt een grafiek gemaakt welke op de x-as de datum en tijd weergeeft (dd-mm-jj uu:mm) en op de y-as de meetwaarde.

De grafiek pakt automatisch het nieuwe celbereik (dit verschilt nog wel eens) en de assen worden automatisch aangepast. Maar op de x-as heb je altijd een lege periode voor de meetwaarden en na de meetwaarden. Nu wil ik dus dat de grafiek op het tijdstip van de eerste meetdata begint en eindigd bij de laatste meetdata. Normaal doe ik dit door in het kader as-opmaak tabblad schaal bij minimum en maximum de datum en tijd in te typen.

Maar omdat ik dit graag automatisch wil laten doen dacht ik slim te zijn door een verwijzing in te voeren naar de eerste cel en de laatste cel bij minimum en maximum waarde maar dit lukt helaas niet. De verwijzing die ik invoer is alsvolgt: ='naam tabblad'!$A$10:$A$1459

Hoe zou ik dit probleem kunnen oplossen?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan