• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing met overslaan lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorisg

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Goede morgen,

Is het mogelijk een verwijzing te maken waarbij alleen de cellen met inhoud overgenomen worden en de lege cellen worden overgeslagen.
Ik heb bijvoorbeeld in blad1 in het bereik A1:A50 tien cellen met inhoud staan. Kan ik dan in blad2 die inhoud automatisch in de cellen A1:A10 krijgen?
Hoor graag of iemand een oplossing heeft.

Groet Joris,

Doe eens de test met deze:

Code:
=ALS(RIJ()-RIJ(Blad2!$A$1:$A$25)+1>RIJEN(Blad1!$A$1:$A$25)-AANTAL.LEGE.CELLEN(Blad1!$A$1:$A$25);"";INDIRECT(ADRES(KLEINSTE((ALS(Blad1!$A$1:$A$25<>"";RIJ(Blad1!$A$1:$A$25);RIJ()+RIJEN(Blad1!$A$1:$A$25)));RIJ()-RIJ(Blad2!$B$1:$B$25)+1);KOLOM(Blad1!$A$1:$A$25);4)))

Dit is een MATRIX-formule dus ingeven met Ctrl-Shft-Enter

Hallo Cobbe,

Ik vrees dat ik niet precies snap hoe deze formule in te voeren. Als ik deze plak in cel A1 krijg ik een melding voor kringverwijzing.
Hoe moet ik dit invoeren?
Hoor het graag.

Groet Joris,

Als Matrixformule:
Code:
[COLOR="#FF0000"]=ALS(AANTAL.ALS(Blad1!$A$1:$A$50;"> ")>=RIJ();[/COLOR]INDEX(Blad1!$A$1:$A$50;KLEINSTE(ALS(Blad1!$A$1:$A$50<>"";RIJ(Blad1!$A$1:$A$50));RIJ()))[COLOR="#FF0000"];"")[/COLOR]
Afsluiten dus met CTRL+SHIFT+ENTER i.p.v. enter. Excel zet dan zelf de accolades { en } om de formule heen.

Uitleg formule:
Het rode gedeelte controleert hoeveel waarden er zijn en vergelijkt dit met het rijnummer waar de formule in staat. Zijn er minder waarden dan het rijnummer dan geeft de formule een lege waarde in de cel.

INDEX: geeft aan uit welk bereik er de waarde opgehaald moet worden.
KLEINSTE(ALS( : deze zoekt de rijen die niet leeg zijn en uit de rijen die niet leeg zijn gaat hij in A1 het kleinste rijnummer pakken in A2 de op 1 na kleinste etc.

Succes,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan