• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar andere werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdankers

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Op veld A1 staat bijvoorbeeld Blad2, dan op veld A2 wil ik via A1 verwijzen naar de betreffende werkblad. Ik wil dus C1 van Blad2 hebben op Blad1.

=(Blad2!C1) werkt goed, maar als ik Blad2 in veld A1 typ en op A2 de formule =(A1!C1) gebruik dan krijg ik een pop-up venster en moet ik bestand selecteren. Dat wil ik niet, want ik wil namelijk een combobox met verwijzing naar A1. Dus als je bepaalde werkblad selecteert, wil ik dus de gegevens van de betreffende werkblad op Blad 1 hebben.

Hoe kan ik dit doen?

Hoi,

Je uitleg is zeer plastisch .... zodanig dat mij niet echt duidelijk is wat je precies wilt.
Leg uit ......
Of stuur je gezipte 'werkstuk' tot op heden mee

succes, Teun

Hoi,

Twee mogelijkheden:

De celverwijzing naar C1 van Blad2, zie cel A3
De link naar C1 van Blad2, zie A5

Bijlagen

Sorry, mijn voorbeeld was niet goed genoeg. Ik heb nu een combobox gezet, en je ziet dat als ik Blad2 selecteer, dan de gegevens uit Blad2 in A2 moet veranderen. Als ik op Blad3 selecteer, moet de gegevens uit C1 van Blad3 komen.
Snappeke?

Dus mijn formule is hiervoor niet goed. Misschien weet je het wel.

Bijlagen

Helaas,

Ik begrijp wat je bedoelt, maar zou hier eerlijk gezegd niet direct de oplossing voor weten.
Hopelijk komt er nog een andere reactie.
Ik ben benieuwd.

Teun

Gebruik hiervoor de functie INDIRECT.
Kijk even in de help voor het juiste gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan