• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzing naar andere werkmap d.m.v. variabele

• Onderwerp starter Onderwerp starter A4L
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

A4L

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2009
In de onderstaande formule moet 'plaats' worden vervangen voor een variabele waarvan de waarde wordt opgehaald uit een andere cel binnen dezelfde werkmap. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

=ALS(A42<F7+1;(F5*(plaats!H16+plaats!H21+plaats!H22+plaats!H24+plaats!H25))+(F5*A42*plaats!H19)+(F75*(plaats!H28*4))+(F76*(plaats!H29*4))+(F5*(plaats!H30+plaats!H31))+plaats!H17;"-")

Ik wil een 'neutrale' formule hebben zodat ik later meerdere werkmappen er bij kan maken als het aantal plaatsen toeneemt. Per plaats moet er met verschillende gegevens gerekend worden. In totaal gaat het om honderden werkmappen en heb geen zin om alles per werkmap te moeten wijzigen als er een plaats bij komt.

Wellicht bedoel je de INDIRECT functie? Massa's voorbeelden daarvan kan je in andere topics vinden.

Wigi

Beste A4L,

Hier gebruik je de functie INDIRECT voor.
Dit is op dit forum al diverse malen ter sprake gekomen - Gebruik de zoekfunctie van het forum eens en dat weet ik zeker dat je er uitkomt. (zo niet dan horen we het alsnog toch?)

Succes,
Martin

En WiGi was me weer eens voor

Laatst bewerkt:
Wigi en Martin,

Bedankt voor de reactie, ik ben al een paar dagen aan het stoeien met de INDIRECT functie maar schiet niet erg op.

Misschien kan iemand een voorzetje de goede richting opgeven. Ik heb de database waar het om gaat nu bijgevoegd, zie bijvoorbeeld G44 van het tabblad basis. Die formule wil ik eenvoudiger hebben en zodanig flexibel dat ik later gemakkelijk een nieuw tabblad kan bij maken met een nieuw depot, de variabele waarde wordt dan nog steeds opgehaald vanuit dezelfde cel.

Ik hoop dat iemand er nog even naar wilt kijken zodat ik er weer snel mee verder kan.

Bijlagen

A4L,

Waar ik niet helemaal uitkom is jouw bestandje, wat wil je waar hebben etc.
de indirect formule die we bedoelde is:
Code:
=INDIRECT("'"&A1&"'!"&"A3")
waarbij in dit geval de verwijzing naar het juiste tabblad in A1 staat en hij kijkt naar cel A3 op het betreffende blad. Overigens zijn formule's vaak niet blij met samengevoegde cellen - probeer dit dus te vermijden.

Succes,
Martin

Dan zal het zoiets worden.

Aanvulling: wijzig ;"") in ;"-") in de formule, zoals gewenst is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb de samengevoegde cellen verwijderd en hierdoor een paar verwijzingen aangepast maar nu klopt het helemaal.

Bedankt voor de hulp! Ik ga weer snel verder bouwen.

Succes met verder bouwen en voor verdere vragen horen we je graag weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan