• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar cellen uit een ander bestand met naam van bestand in andere cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

10melliW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2015
Goede middag,

Ik probeer in een excel bestand een verwijzing te maken in meerdere cellen naar meerdere cellen in een ander bestand. Hiervoor heb ik onderstaande ingevoerd.
A1: Document
A2: '[documentnaam.xlsx]tabbladnaam'!
F6: =A2&F15

Ik hoopte dat cel F6 nu zou verwijzen naar F15 uit het genoemde document, dat is echter niet zo, en komt gewoon de tekst '[documentnaam.xlsx]tabbladnaam'! te staan.

Wie o wie weet hoe ik dit wel werkend kan krijgen?

Alvast dank voor het meedenken.

Groet,

Willem

Laatst bewerkt:
Wie of wat is F15 in dit verhaal? INDIRECT() kan je mogelijk verder helpen. Maar beter is het om een voorbeeldje te plaatsen.

En met 'Indirect()' moet het ander bestand ook nog eens open staan, anders werkt het nog niet.
Als dat de bedoeling niet is, bespaar ik je veel zoekwerk en zal je uit moeten wijken naar Vba. ;)

indirect

Cel A1= Excelsheet waaruit je de info wilt halen: Documentnaam.xlsx
Cel A2= Het gevraagde tabblad: Blad1
Cel A3= De cel waar de data van wilt hebben: G8

F6 = de cel van Document2 waarin de data informatie wil oproepen. Dan zou je normaal schrijven:

F6=[Documentnaam.xlsx]Blad1!G8

Omdat je de namen uit de cellen A1, A2 & A3 haalt werk je met het commando INDIRECT( ).
Alle tekens zoals [ en ! komen nu in aanhalingsteken en worden gekoppeld met & en de verwijzingen tussen haakjes. De formule wordt nu zonder verwijzingen:

F6=INDIRECT( "["& (Documentnaam.xlsx) &"]"& (Blad1) &"!"& (G8) )

Met werkelijke verwijzing naar de cellen wordt het dan:

F6= INDIRECT( "["& ($A$1) &"]"& ($A$2) &"!"& ($A$3) )

succes, Michiel

Je bestandsnaam is Testbestand 1.xlsx. Je gebruikt spaties in zowel de bestandsnaam als in de tabnaam dan moet er een ' omheen staan. En zo waren er nog wat 'dingetjes'

De formule wordt dan
Code:
=INDIRECT("[COLOR="#FF0000"]'[/COLOR]["& $C$2 &"]"& $C$3 &"[COLOR="#FF0000"]'[/COLOR]!"& ADRES(RIJ()-3;KOLOM()))

Bijlagen

Namen hanteren zonder spaties er in is dus eenvoudiger: Testbestand2.xlsx
(wist ik ook niet)

Cel C2: Testbestand1.xlsx
Cel C3: Tabblad1

bij tweede optie Cel C4: C3

Je wilt in de formule direct de gezochte cel uit Testbestand1.xlsx noteren.
Dan hoort in die celverwijzing niet binnen de functie < INDIRECT> en moet je de cel beschouwen als tekst en komt deze celverwijzing tussen aanhalingstekens.

Met een indirecte verwijzing
1ste waarde 3 =INDIRECT("["&($C$2)&"]"&($C$3)&"!"&("C3"))
2de waarde 4 =INDIRECT("["&($C$2)&"]"&($C$3)&"!"&("C4"))
3de waarde 5 =INDIRECT("["&($C$2)&"]"&($C$3)&"!"&("C5"))
4de waarde 6 =INDIRECT("["&($C$2)&"]"&($C$3)&"!"&("C6"))

Als de verwijzing naar die gezochte cel (in Testbestand1.xlsx ; bv C3)staat in C4 van Tekstbestand2.xlsx, dan wordt de formule: = INDIRECT("["&($C$2)&"]"&($C$3)&"!"&($C$4))

Met een directe verwijzing
1ste waarde 3 =[Testbestand1.xlsx]Tabblad1!$C$3
2de waarde 4 =[Testbestand1.xlsx]Tabblad1!$C$4
3de waarde 5 =[Testbestand1.xlsx]Tabblad1!$C$5
4de waarde 6 =[Testbestand1.xlsx]Tabblad1!$C$6

succes, Michiel

Laatst bewerkt:
Top!

VenA, HSV en Michiel, dank voor het meedenken. Het is eindelijk gelukt met spaties in zowel de naam van het document als de naam van het tabblad!

Dit is hem geworden: =INDIRECT("'["& $C$2 &"]"& $C$3 &"'!"& ("C3"))

Ik zal het topic sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan