• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar cellen vanuit de vergelijkingseditor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad, dat vraag ik mij ook af, het is een uitdagend probleem :).

Het probleem blijft helaas hetzelfde in Excel2010.
Excel2016 kan ik nu - vanochtend - met versie 05 niet testen.

Het bijzondere is, dat de macro het een aantal keren goed doet, behalve bij waarden van Pmax en Pmin in de honderdtallen (met drie cijfers en minder).

De volgden melding komt, wanneer de macro loopt.
"The parameter is incorrect"

Als ik dan de waarden van Pmax en Pmin weer terug zet op duizendtallen of hoger draait de macro weer zonder problemen.

Laatst bewerkt:
Geef svp aan bij welke waarden van Pmin en Pmax er een fout optreedt.
Geef svp aan welke regel in de debugging modus geel gearceerd is.

Test de volgende versie:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste @snb

Ik maak symbolisch een diepe buiging :thumb:. Mijn grote complimenten.

Net even snel gekeken in Excel 2010. De macro doet het perfect, zowel bij grote getallen als bij kleine getallen.
Zelfs bij getallen achter de kommen, dus < 0 en bij negatieve getallen.
Deze laatste twee zullen in de praktijk nooit voorkomen, maar wel prettig om te weten dat alles nu goed verloopt.

Heb ik het goed begrepen dat je in sub nu ook de lengte van het te converteren / vervangen stukje tekst controleert?

Vanavond zal ik ook de macro testen in Excel2016, maar verwacht hier geen problemen. Daarna zal ik het onderwerp sluiten.

Ik ben je heel dankbaar dat je jouw expertise op deze manier met mij hebt willen delen en hoop dat dit ook de andere forum-leden verder zal inspireren.

Excel is een prachtig programma voor creative minds :).

Groet,
Pieter

Zoals je al had gemerkt ben ook ik dol op inkoopalgoritmes.
Ik hoop dat Sigrid er ook blij mee is.

De teruglopende lus is gebaseerd op de lengte van de tekst in het tekstvak.
Die lus neemt steeds met 1 af.
Als een character wordt vervangen, neemt in sommige gevallen de lengte van de tekst in het tekstvak met meer dan 1 af.
Dan heeft de waarde van j een hogere waarde dan de lengte van het tekstvak: characters(j) leidt dan tot een fout.
Logisch toch ?
Daarom pas ik de waarde van j aan aan de lengte van de tekst in het tekstvak als er een vervanging heeft plaatsgevonden.

Vraagstuk blijft echter waarom soms .words.count en .characters.count niet worden herkend.
Het heeft in ieder geval niet (alleen ?) met de Excelversie te maken (hier lopen beide in E2010 nl. zonder problemen).
@enigma had zich er ook al over verbaasd.

Ook in Excel2016 verloopt alles correct.
Dank voor de extra toelichting.

Mijn probleem / uitdaging is opgelost en ik heb weer veel geleerd.
Een interessante website hebt je :).

Groet,
Pieter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan