gangstalaz
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 sep 2010
Hallo,
Ik werk met access 2003 en ik heb het volgende probleem.
Ik heb een hoofd- en een subformulier waar ik leveranciers en artikelen van deze leveranciers kan vinden. Het hoofdformulier heeft een koppeling met tblBestellingen en het subformulier heeft een koppeling met tblBestelregels.
Wanneer ik een artikel selecteerd in het subformulier, wordt dit netjes in tblBestelregels op geslagen.
Dus graag zou ik willen weten hoe ik dit nou in het rapport kan krijgen.
Ik denk dat ik het via tblBestellingen moet doen en het daarna naar het rapport te verwijzen. Alleen krijg ik de link niet gelegd.
En wanneer ik het hoofdformulier ingevuld heb, krijg ik een BestellingID.
Deze BestellingID is gekoppeld aan Bestelling_ID van het subformulier.
Maar wanneer ik na het invullen van het hoofdformulier, het subformulier wil invullen, krijg ik het volgende foutmelding (zie bijlage).

Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.
Het kan zijn dat ik het verkeerd aanpak. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Alvast bedankt.
Ik werk met access 2003 en ik heb het volgende probleem.
Ik heb een hoofd- en een subformulier waar ik leveranciers en artikelen van deze leveranciers kan vinden. Het hoofdformulier heeft een koppeling met tblBestellingen en het subformulier heeft een koppeling met tblBestelregels.
Wanneer ik een artikel selecteerd in het subformulier, wordt dit netjes in tblBestelregels op geslagen.
Dus graag zou ik willen weten hoe ik dit nou in het rapport kan krijgen.
Ik denk dat ik het via tblBestellingen moet doen en het daarna naar het rapport te verwijzen. Alleen krijg ik de link niet gelegd.
En wanneer ik het hoofdformulier ingevuld heb, krijg ik een BestellingID.
Deze BestellingID is gekoppeld aan Bestelling_ID van het subformulier.
Maar wanneer ik na het invullen van het hoofdformulier, het subformulier wil invullen, krijg ik het volgende foutmelding (zie bijlage).

Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.
Het kan zijn dat ik het verkeerd aanpak. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Alvast bedankt.