Verwijzing naar het rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangstalaz

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2010
Hallo,

Ik werk met access 2003 en ik heb het volgende probleem.

Ik heb een hoofd- en een subformulier waar ik leveranciers en artikelen van deze leveranciers kan vinden. Het hoofdformulier heeft een koppeling met tblBestellingen en het subformulier heeft een koppeling met tblBestelregels.
Wanneer ik een artikel selecteerd in het subformulier, wordt dit netjes in tblBestelregels op geslagen.

Dus graag zou ik willen weten hoe ik dit nou in het rapport kan krijgen.
Ik denk dat ik het via tblBestellingen moet doen en het daarna naar het rapport te verwijzen. Alleen krijg ik de link niet gelegd.

En wanneer ik het hoofdformulier ingevuld heb, krijg ik een BestellingID.
Deze BestellingID is gekoppeld aan Bestelling_ID van het subformulier.
Maar wanneer ik na het invullen van het hoofdformulier, het subformulier wil invullen, krijg ik het volgende foutmelding (zie bijlage).

formulier15.JPG

Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.
Het kan zijn dat ik het verkeerd aanpak. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt.

Je zou dit volgens mij goed opkunnen lossen doormiddel van één query op beide tabbelen laten lopen.

In die query kan je dan ook een relatie mee geven.

vervolgens kun je je rapport laten baseren op de query.

Bedankt voor je reactie!
Ik weet niet of je zoiets bedoelde formulier16.JPG.
In de query zitten de tabellen tblBestellingen en tblBestelRegels.
Deze hebben ook een relatie met elkaar.

Maar volgens mij is het iets met die foutmelding.
Want wanneer ik het hoofdformulier heb ingevuld en in het subformulier verder wil gaan, krijg ik een foutmelding formulier15.JPG.

Zonder het hoofdformulier kan ik wel bestellingen plaatsen die in tblBestelRegel komen.
Alleen ik kan een rapport niet baseren op tblBestelRegel. Anders blijven ze daar maar ophopen en komen ze zo in het rapport tevoorschijn.

Hoe kan ik eigenlijk eerst die foutmelding weghalen?

Hoe ziet je tabellen structuur eruit?

Of als het mogelijk is, plaats je DB, zodat ik (en eventuele andere mensen) en naar kunnen kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan