verwijzing naar "mijn documenten"

Status
Niet open voor verdere reacties.

leintje

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2000
Dag luitjes,

even een vraagje over de office applicaties Word en ook beetje Excel:

Als je een bestandje wil openen, verwijst het allemaal naar 'mijn documenten' op de c schijf. Aangezien ik op mijn 'd' schijf (heeft iemand aangemaakt) alles heb staan wil ik graag dat 'ie eerst verwijst naar de d schijf (ik heb het 'Documenten Leintje' genoemd) en niet dat ik eerst alles moet aanklikken om eindelijk bij het betreffende document kan komen. Zo ook voor excel.

Weet iemand dit, of zit iedereen lekker op een terrasje een welverdiend biertje / anders te drinken????

Mmmm... goed idee trouwens :(

Liefs,
Lein

In Word, ga naar Extra>opties en open het tabblad bestandlocatie's. Daar kan je bij "documenten" een andere locatie opgeven, Bij Excel moet je het tabblad Algemeen hebben..

Veel liefs terug :love:

Wauwie!

Wat zou ik zonder 'pappie' moeten doen :p. Gelukt!

Liefs,
Lein

Leintje,

Ik weet niet welke versie van Windows je gebruikt .....Is het XP, dan kan je in de verkenner (door te 'rechtsklikken' op je map 'Mijn documenten' en vervolgens 'Eigenschappen...' aan te klikken en hierna op de knop 'Verplaatsen ... ' een lokatie op de D:- schijf opgeven.
Ook in de verkenner zal nu direct gebladerd worden naar de nieuwe lokatie van je map 'Mijn documenten'.

Teun

Teun,

Als ik de vraag van leintje lees is dit niet hetgene wat ze bedoelt en trouwens is de vraag al opgelost

Jammer .....

M@rio,

Weer zo'n reactie waarvan ik denk ...... wil de zoveelste freak gewoon even bedillen of zijn gelijk.

JA, de vraag was opgelost .... voorzover het de standaardmap in Word en Excel betrof.
JA, daarmee is voor haar wat betreft deze programma's (en ook niet meer dan dat) de vraag opgelost.

ZOU het misschien zo kunnen zijn, dat de standaardmap voor haar bestanden (in welk programma dan ook) niet op de C: - , maar op de D: - partitie ondergebracht en terug te vinden moeten zijn ???

......... Succes, Teun

Ik begrijp niets van wat je schrijft?

Re: Jammer .....

Geplaatst door Teun.van.Veelen
M@rio,

Weer zo'n reactie waarvan ik denk ...... wil de zoveelste freak gewoon even bedillen of zijn gelijk.

Tja je mag denken wat je wilt

Maar om op je reactie terug te komen: ZOU het dan ook niet zo zijn dat ze dat dan ook zou vragen?

ook een oplossing

Beste Teun,

Het is inderdaad een goed idee om de complete map "mijn documenten" te verplaatsen, echter is het al opgelost door gewoon de verwijzing te veranderen.

Verder vind ik het jammer dat er een discussie plaatsvindt die niet noodzakelijk is. Teun opperde een andere mogelijkheid en ik moet zeggen: had dus ook wel handig kunnen zijn.

Ook al staat een vraag op opgelost, wil het volgens mij niet zeggen dat er nog tips o.i.d. op kunnen komen.

Weer vriendjes???

Liefs,
Lein

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan