• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzing naar tabblad in formule automatisch aanpassen in kopie van dit tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaraW

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2017
Berichten
14
Hallo,

Ik heb een bestand dat bestand dat bestaat uit verschillende tabbladen. Het komt erop neer dat er een begin en eindvergelijking wordt gemaakt van een persoon en dat op basis van de begin en eindvergelijking scores in detail worden bekeken.

hier de tabbladen:

persoon start - functie - vergelijking fysiek start- vergelijking cognitief start - persoon einde - vergelijking fysiek einde - vergelijking cognitief einde

In de tabbladen persoon start en persoon einde worden ruwe data ingevoerd.
Idem op tabblad functie. Dat hoeft op het einde niet nog eens te worden ingevuld.
Op de tabbladen vergelijking fysiek en congitief komen enkel waarden terecht obv verwijzing naar tabblad persoon start en persoon einde.

Nu heb ik reeds alles opgemaakt met formules voor het ganse deel persoon start - functie - vergelijking fysiek start - vergelijking cognitief start.
Op het tabblad vergelijking staat telkens een dergelijke formule: ='persoon start'!E35

Nu heb ik een kopie gemaakt van de tabbladen vgl fysiek start en vgl cognitief start en die dan gewoon vgl fysiek einde en vgl cognitief einde genoemd
maar nu zouden alle formules ook moeten aangepast worden naar ='persoon einde'!E35 ipv ='persoon start'!E35

Kan dit op een bepaalde manier automatisch gebeuren zodat ik niet alle formules handmatig hoef aan te passen?

Alvast bedankt!
 
Begin eens met een voorbeeld bestandje toe te voegen met wat dummy data, dat scheelt een hoop uitzoekwerk.
 
Bekijk bijlage voorbeeldbestand.xlsx

In elk tabblad heb ik 1 voorbeeldje toegevoegd.
Het uiteindelijke bestand heeft natuurlijk veel meer rijen ;-).

Bedoeling zou dus zijn dat op tabblad vgl cognitief einde de formule in C1 automatisch kan aangepast worden naar ='persoon einde AGR'!C1 ipv nu ='persoon start AGR'!C1
en dit dan voor het ganse tabblad...
 
ahum sorry mij brein moet even hebben stilgelegen

Via de functie Ctrl+F kan ik alles van start agr blijkbaar vervangen door einde agr en hij past alle formules automatisch aan.

mss kan het nog op een andere manier maar voor mijn probleem is het ok.

bedankt voor de moeite toch :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan