• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzing naar werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

HENNY55

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2005
Ik heb een factuurblad aangemaakt waarin ik artikelen kan aangeven.
Nu wil ik dat als ik in de artikellijst rechts klik dat er een keuzemenu opent vanuit een apart exel werkblad waaruit ik het betreffende artikel kan selecteren.

Ik heb ooit eens zoiets gemaakt maar kom er niet meer achter hoe.

Beste Henny,

Dat kan o.a. door te valideren zoals Neyon reeds uitgelegd heeft. Maar uit jouw vraag begrijp ik dat de artikelenlijst op een ander werkblad staat. Dan lukt het niet meer rechtstreeks via een cellenbereik, maar wel met een truukje.

Dit truukje gaat in twee stappen.
1) Je geeft op het werkblad waar de volledige artikelenlijst staat het bereik een naam, bijv. "artikelen"
2) Je gaat naar het factuurblad en selecteert de cel waarin het artikel moet worden gekozen. Klik dan op Data - Valideren en kies bij 'Toestaan:" de optie 'Lijst'. Eronder volgt dan een regel bij 'Bron:'. Typ daar de naam van de lijst: artikelen.

Een tweede manier is via een inputbox. Activeer de werkbalk 'Werkset besturingselementen', en klik op "keuzelijst met invoervak".
De muisaanwijzer wordt dan een plusje. Teken deze lijst, klik er met de rechter muisknop op en kies 'eigenschappen'. Achter LinkedCell zet je de cel waarin het artikel moet komen te staan, en achter ListFillRange zet je 'artikelen' neer. Sluit het venster.

Groeten,

Richard

Dit werkt inderdaad Richard (via de eerste manier).
Bedankt zover.

Weet je misschien ook of ik inplaats van 1 kolom er meerdere zou kunnen activeren met deze methode.
Dan kan ik b.v. in kolom 1 het artikel zetten en in kolom 2 de prijs.

Hey Henny,

Bijgaande een voorbeeld factuur die volgens mij wel aardig in de richting komt van wat je wil.

Afhankelijk van wat je precies wil kan je namelijk de NAW gegevens van de klant ook autom. invullen zoals in het vb

ook de prijs per artikel werkt op die manier

dit alles doe je door middel van VERT.ZOEKEN
de formule's zie je in de kolom Prijs per stuk
en onder de klant naam in adres telefoon nummer etz..

Kom je er niet uit meld je dan even via het forum en doe even een Voorbeeld van je factuur er bij bv zonder bedragen etz...maar wel met de juiste opmaak
dan maak ik 'm op maat voor je ...natuurlijk kosteloos

maar zelf even prutsen kan ook leuk zijn

PS: het blad is beveiligt zonder WW dus alleen even naar EXTRA >>>>beveiliging>>>blad bev. opheffen

:thumb:

Bijlagen

Nog even een dingetje ,als je met verschillende BTW tarieven werkt 6% & 19% kan je dat ook nog autom. laten verwerken
wel zo handig.

uitleg alleen als als er vraag naar is....

:cool:

Hierbij mijn bestand Wildboy.

Alles werkt naar behoren alleen de link naar de prijs moet worden gelegd.

En een apart werkblad naar de naw gegevens zou zeker ook mooi zijn.

Bijlagen

Hoi Henny,

Bij deze je aangepaste Factuur

ik Weet niet hoe je de NAW precies er in wil hebben
en wat je daar wil hebben...
heb de uitleg van VERT.ZOEKEN er bij gedaan....dus daar kom je vast wel uit zoniet je weet me te vinden

Bijlagen

Ik ben eruit en kan mijn artikelen en prijzen nu verder gaan invoeren, allen bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan