• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzing updaten bij nieuwe informatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gastje88

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2014
Hallo iedereen,

ik ben bezig met het opstellen van een database in excel.
om te zorgen dat de informatie in de database niet per ongeluk bewerkt kan worden heb ik deze sheet geblokkeerd.
ik heb echter in het 2de sheet een zoekmacro ingevoerd, en die werkt niet als de cellen gebolkeerd zijn.
om deze reden verwijs ik alle gegevens door naar het 2de sheet.
is het ook mogelijk dat als ik in de eerste sheet een nieuwe regel ga gebruiken, dat automatisch een extra verwijsregel in het 2de sheet komt?

Geert

Laatst bewerkt:
Als je het 2e blad via VBA beveiligd met UserInterfaceOnly = True dan kan je gegevens via VBA aan blad 2 toevoegen maar niet handmatig.

Code:
Blad2.Protect , , , , True

Met vriendelijke groet,

Roncancio

maar blad 2 hoeft niet beveiligd te worden.
het gaat er om dat blad 1 beveiligd is, voor als ipv ctrl+c alleen c wordt ingetoetst.
als er gegevens bij gevoegd moeten worden. kan even de beveiliging er af gehaald worden en daarna er weer op gezet worden.
stel dat in sheet 2 verwijzing tot rij 2000 staat, dan is de bedoeling als in sheet 1 rij 2001 word ingevuld dat bij sheet 2 ='sheet 1'!A2001 er bij komt.
is dit mogelijk?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Sheet2.Range(Target.Address).Formula = "='sheet 1'!" & Target.Address
End Sub

Bovenstaande code zet de verwijzing in dezelfde cel als van blad 1.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

zou je me misschien ook nog kunnen uitleggen wat ik moet invullen bij range, target en adress?
ik ben namelijk niet zo'n ster in VBA, en deze macro moet trouwens in sheet 2 staan?

Nee, de code moet bij het 1e blad.
Range, Target en Address horen bij VBA. Je hoeft ze geen van allen aan te passen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan