• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing van de eerste 'menu' werkblad naar de tweede werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yacoub

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2011
Goedendag mensen,

Ik zit met een probleem: In mijn excelbestand zullen er tientallen groepen in staan. Ik wil het voor de mensen hier makkelijk maken door het bestand gebruiksvriendelijk te maken. Hierbij heb ik in de eerste blad een soort 'menu' gemaakt (achtergrond kleurtje en een balk, meer niet) en de bedoeling is om in dat balk een groepsnummer in te voeren en op het moment dat ik enter druk, dat ik dan gelijk wordt doorverwezen naar de tweede werkblad (master data) en naar de juiste groepsnummer wordt doorverwezen waarbij ik dan alle informatie automatisch krijg.

Bijgevoegd het bestand, de eerste werkblad een soort menu en de tweede werkblad de groepsnummers met de 'informatie'.

Dat rode tabel, is dus de informatie wat ik automatisch moet gaan krijgen en de de blauwe tabel is dus de informatie wat ik dus altijd moet zien (dit kan opgelost worden om het vast te zetten, denk ik). Maar het gaat expliciet om hoe ik het menu kan koppelen aan de groepsnummers in de groene vakjes.

Zou iemand me kunnen helpen, zou het enorm waarderen.

Bekijk bijlage Opdracht1.xls

Het gaat dus om ' blad 1' en de ' master data ' !

Laatst bewerkt:
Ik heb in je bestand wat code geplaatst dat het volgende doet:
Nadat een nummer is ingevoerd, zoekt de computer naar dat nummer op het 2e werkblad. De overige kolommen worden verborgen.
Zodra je het 1e werkblad selecteert zullen de verborgen kolommen op het 2e werkblad weer zichtbaar zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hartelijk dank roncancio! Dat is eigenlijk inderdaad wat ik zoek.

Mijn volgende punt is dan dat ik het graag ook wil beheersen voor als ik zelf aanpassingen wil verrichten. Zou je mij kunnen vertellen wat voor code ik dan precies in moet toetsen en hoe ik dit eventueel aan kan passen als ik bijvoorbeeld van 'tabel' wil veranderen (dus ipv dat rode tabel, een grotere bereik hebben).

Maar je hebt me in ieder geval enorm geholpen.

Code:
If Not Intersect(Target, Range("G22")) And Len(Target.Text) > 0 Then
    Set GO = Blad2.Range("1:3").Find(Target, , xlValues, xlWhole)
    Blad2.Columns("C:AC").Hidden = True
    Blad2.Range(GO.Address).Resize(1, 2).EntireColumn.Hidden = False
    Blad2.Activate
End If

De code verklaart:
1. Er wordt gecontroleerd of de gewijzigde cel, cel G22 betreft.
2. Er wordt in blad 2 gezocht naar de ingevoerde waarde (van cel G22).
3. De kolommen C t/m AC van blad2 worden verborgen.
4. Het bereik van gezochte waarde & de kolom er naast (de 2 bij Resize) worden zichtbaar.
5. Blad2 wordt geselecteerd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan