• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing van Verzamelblad naar verschillende tabbladen

pcwimie

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Beste Allen,

ik zit met een volgend probleem. Ik heb een verzamelblad met een gebouwenlijst. (de gebouwen hebben fictieve namen).
Nu heb ik in hetzelfde werkblad tabbladen toegevoegd per gebouw. nu wil ik de gegevens van het betreffende gebouw op het juiste tabblad weergeven met alle regels die bij dat gebouw horen. simpel naar de regels verwijzen dat begrijp ik wel maar ik wil het graag automatiseren. op het moment dat er aan een bepaald gebouw een regel toegevoegd wordt dat moet deze automatisch verschijnen op het betreffende tabblad van dat gebouw. Het liefst zou ik het dan ook zo hebben dat als in één regel kleuren zijn toegevoegd aan een cel op die regel dat die ook automatisch meegenomen worden. ik heb een voorbeeld bestandje bijgevoegd. dit is natuurlijk ook een beknopte versie van het daadwerkelijke bestand. ik zou dit willen bewerkstelligen met Excel formules en niet met VBA omdat ik daar niks van begrijp.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen als vast bedankt
Vriendelijke groet Wim Schaake

Bijlagen

pcwimie, waarom wilje dat?
Je kunt toch eenvoudig gebruik maken van de filteropties?

Gebruik gewoon het filter op kolom A van het werkblad "Alle gebouwen".

Hm, mosterd na de maaltijd.

Terug
Bovenaan Onderaan