• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing veranderen zonder typen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Hallo,
ik heb een blad met 276 cellen waar de volgende verwijzing in staat:
Code:
='bs 01'!B7
, nu moet dat worden:=
Code:
'bs 02'!B7
. Bestaat de mogelijkheid een macro te maken waarbij in een keer die 01 vervangen wordt door 02?
Dat zou mij echt heel veel werk schelen:D

Groet Bas

bascas,

Ik heb het net geprobeerd met zoeken en vervangen en dat lukt.
Zoek op 01 en vervang door 02

Beste Bas,

1) komen deze gegevens langs elkaar?
2) worden deze gegevens overschreven (dan werkt de oplossing van post #2)
3) ga je een samenvattingsblad maken?

geef even aan wat je vervolgens van plan bent, dan kan er ook gerichter naar een oplossing gezocht worden.

waarschijnlijk zou een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, de vraag verduidelijken.

ExcelAmateur, je hebt volkomen gelijk met je oplossing. Zó doe je dat. Maar aangezien je getallen gaat vervangen, kan je korte zoekgegeven je problemen geven. Als je 'm netjes uitbreidt naar bs 01 in z'n geheel om naar te zoeken, loop je een stuk minder risico. Om helemaal veel uit te sluiten zou je ook nog je zoekgebied kunnen beperken door via F5 en dan 'Speciaal' alléén de cellen met een formule te selecteren en daarna pas je 'zoek en vervang' actie.

Groet, Leo

Heren, hartelijk bedankt voor de hulp. Nooit geweten dat er een vervangen in Excel zat en hoe je het kan gebruiken.

Groet Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan