• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing vervangen door celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lobanovski

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2011
Beste experts,

Voor mijn werk maken wij rapportagebestanden op teamniveau en medewerkersniveau. Hierbij wordt in excel een medewerker geselecteerd met behulp van een drop down menu dat gekoppeld is aan onze personeelslijst. In Excel wordt automatisch het teamnummer van de betreffende medewerker erbij gezocht.

Wanneer een medewerker van team verandert mag dit geen impact hebben op de reeds ingevoerde data.

Voorbeeld:
Jan zit nu in team 1. We hebben 100 dossiers geanalyseerd.
Wanneer Jan naar team 2 gaat mag dit geen impact hebben op de 100 geanalyseerde dossiers. Hierin moet het teamnummer 1 worden bevroren.

Hoe kan ik, bv met VBA, er voor zorgen dat alle wijzigingen in teamnummer alleen worden doorgevoerd in toekomstige analyses?

2 mogelijkheden:

1) de gegevens van Jan copieren en plakken speciaal => waarden

2) maak in het nieuwe team een andere naam aan b.v. Jan 2

3) (Aanpassing van 2) combineer de naam van de medewerker met het team:
Team 2 - Jan
Team 3 - Jan

Richard

Bedankt voor jullie suggesties. Helaas kan ik de personeelslijst niet aanpassen. Deze wordt beheerd door onze HR afdeling.

Is het mogelijk om met een macro iedere dag automatisch op een vast tijdstip, bv 8:30, het bestand als tekst in een back-up bestand te plakken en om daarna met een andere macro het back-upbestand als tekst weer in het originele bestand te plaatsen?

En als dit mogelijk is hoe ziet zo'n macro er dan uit?

dat hoeft toch maar 1 malig gedaan te worden.

anders met zoeken en vervangen "oude Jan" vervangen naar een andere naam.

dan kun je voor de "nieuwe" Jan dezelfde tekst blijven gebruiken.

Beste Oeldere,

Het hoeft dan inderdaad maar eenmalig. Weet jij hoe ik dat met een macro kan doen, zodat elke dag automatisch om 8:30 het originle bestand als tekst naar het back-up bestand wordt gekopieerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan