• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing via cel naar werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winterkoning

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Berichten
213
Verwijzing via cel naar werkblad doorvoeren

Hallo,

Ik wil graag via 1 cel op een tabblad verwijzen naar andere tabbladen. Een verwijzing naar een ander tabblad is eenvoudig te maken maar nu wil ik dus gaan werken met meerdere verwijzingen die via 1 cel met de naam van het betreffende tabblad naar dat tabblad verwijst.

De formule die ik heb is deze:

=INDIRECT("'" &$C$2&"'!C4")

Echter, als ik deze wil doorvoeren (dus C4 naar C5) lukt dat niet. Weet iemand hoe ik dat kan doen?
 

Bijlagen

  • Verwijzing via cel naar andere werkbladen.rar
    1,5 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Winterkoning, Deze oplossing is ff uit de losse pols... Volgens mij heb je namelijk quotes op een verkeerde plaasts in je formule. Ik Gok dat als je 'm zo maakt..
Code:
=INDIRECT("'" &$C$2&"'![COLOR="Blue"]"&C4[/COLOR])
...zal cel C4 wel meegenomen worden.

Groet, Leo
 
Winterkoning, Deze oplossing is ff uit de losse pols... Volgens mij heb je namelijk quotes op een verkeerde plaasts in je formule. Ik Gok dat als je 'm zo maakt..
Code:
=INDIRECT("'" &$C$2&"'![COLOR="Blue"]"&C4[/COLOR])
...zal cel C4 wel meegenomen worden.

Groet, Leo

Bedankt voor de tip Leo, echter, ik krijg het niet voor elkaar om de apostrophes op de goeie plaats te krijgen...
 
Bedankt voor de tip Leo, echter, ik krijg het niet voor elkaar om de apostrophes op de goeie plaats te krijgen...

Het is een kwestie van de cellen naar beneden slepen zodat Excel automatisch C5, C6 etc toevoegt.
Voor de volledigheid heb ik een bestandje bijgestuurd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Dat werkt, bedankt! Nu wil ik niet lastig doen maar kan het niet anders dan door middel van het invoeren van een extra kolom?
 
Hmm, even kijken.
Wat je kan doen is het vergelijken van de rijnummers en aan de hand daarvan de formule doortrekken, dan heb je geen kolom meer nodig.

Zie bijgevoegd bestand.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde hem noteren als opgelost maar ik wilde eigenlijk nog wat vragen... :eek:

Als ik nu een rij of kolom invoer zijn al mijn formules verkeerd. Is daar nog wat tegen te doen? (zodat ik op een simpele wijze mijn formules kan behouden)
 
Ik wilde hem noteren als opgelost maar ik wilde eigenlijk nog wat vragen... :eek:

Als ik nu een rij of kolom invoer zijn al mijn formules verkeerd. Is daar nog wat tegen te doen? (zodat ik op een simpele wijze mijn formules kan behouden)

Wat ik stuurde was een simpel concept.
Er is wel wat mogelijk maar het is handiger als ik een voorbeeld van je bestand zie (zonder gevoelige informatie uiteraard), omdat ik anders opnieuw met dit proefbestand moet werken. Het zou handig zijn als je in je bestand aangeeft waar de cellen staan die zorgen voor de verwijzingen naar de cellen op het andere werkblad.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste Roncancio,

Ik heb mijn originele bestand onderhand behoorlijk uitgewerkt dus ik kan hem helaas niet meer versimpelen.

Wat ik bedoel is als ik op het blad waar de verwijzing op staat ga rommelen met de kolommen dat het nog wel goed blijft (de INDIRECT formule werkt immers met de kolomletters) maar voor de rijnamen is het een ander verhaal want die werken via dezelfde methode als INDEX (dus ten opzichte van elkaar). Eigenlijk is het voorbeeld bestand nog wel van toepassing. Als ik nu bijvoorbeeld in het voorbeeld bestand een rij wil invoegen tussen 1 en 2 werken de formules op en onder rij 2 niet meer.

De Exceltechnische naam voor zo'n relatieve, verschuivende positie weet ik niet maar ik denk dat je nu begrijpt wat ik bedoel. :)

Hartelijk dank voor je hulp in ieder geval want ik ben nu een stuk eenvoudiger aan het werk met datgene dat ik elke week verwerk en ik heb veel meer overzicht over de verschillende periodes!
 
Dit is een variant op mijn vorig voorbeeld.
Het gaat vooral om de C en D-kolom.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan