Verwijzing

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sjoef
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Hallo, wil met behulp van VBA code een verwijzing maken naar een .dot (als die niet bestaat) bij het open argument van een document. Nu heb ik enige tijd geleden ergens op dit forum (volgens mij) een draadje gelezen waarin die code stond. Ik kan het alleen nergens vinden. Wie helpt mij op weg?

JoZ

Je wilt verwijzen naar iets dat nog niet bestaat? En welk dotje moet dat dan zijn?

Hoi Michel, allereerst dank voor je reactie. Wat ik wil is onder Extra-Verwijzingen een project toevoegen als daar nog geen verwijzing naar is, maar dan met behulp van code. Die code wil ik runnen als ik het document open. Duidelijk?

Alvast bedankt voor het meedenken.

JoZ

Met 12 seconden googelen kwam ik hier terecht voor een stukje code... Die zal ik dan ook niet overnemen, lijkt mij een beetje overbodig. Let wel op de waarschuwing die gegeven wordt m.b.t. de Macro security settings of in het Nederlands: Toegang tot Visual Basic-project vertrouwen. Staat die uit, dan gaat het niet werken. En dat vinkje kun je weer niet met VBA omzetten....
Overigens kun je ook met Late Binding werken, dan heb je de hele bibliotheken niet nodig, en ben je dus volkomen onafhankelijk van wat de gebruiker wel of niet heeft aangevinkt.

haha....ik ben iets langer aan het googelen geweest. Schijnbaar niet de juiste zoekargumenten opgegeven. Maar bedankt.....ik kan verder.

JoZ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan