• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzingen en berekeningen werken niet na runnen macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReneAchterberg

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2016
Allen,

Ik heb, dmv 'opnemen macro' iets gecreeerd waarmee berekeningen uitgevoerd worden op een subset van een grote set data. De macro selecteerd een bepaalde subset gegevens en berekend op een 2e tabje e.e.a. Echter, als ik de originele data set verander, krijg ik in de berekeningen steeds problemen met de verwijzingen (#verw!). Blijkbaar gaat er iets mis als ik nieuwe data 'copy-paste' in het tabje met berekeningen.

Heeft iemand een tip hoe dat op te lossen? Hoe kan ik de berekeningen laten doorlopen na copy-pasten van nieuwe data?

Groet en dank!

Rene

Door alvast eens een voorbeeldbestandje te posten, want zonder wordt dat een Babylonische conversatie. :)

voorbeeldbestandje

Hierbij een snel voorbeeld bestandje.

De macro selecteert uit het eerste tabje de unieke codes. Deze gaan naar het tweede tabje. Op het derde tabje word, met formules, gekeken hoeveel van deze unieke codes groter dan 10 scoren. Als ik de macro opnieuw laat lopen (CNTR u) word weer netjes de lijst met unieke codes gemaakt, maar de verwijzingen op het 3e tabje werken niet meer.

(Dit bestandje en bijbehorende macro kan vast netter en sneller, maar, als beginnende macro-gebruiker ben ik hier al heel blij mee, tenminste als ik dit probleem met jullie hulp, opgelost kan kriigen)

Groet en wederom dank !!

René

Bijlagen

Test deze eens:
Code:
Sub unieke_code()
 With Sheets("data")
    .Range("A1:A20").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, CopyToRange:=.Range( _
        "F1"), Unique:=True
    .Range("F1:F12").Copy Sheets(3).Range("A1")
    .Range("F1:F12").Cut Sheets("unieke code").Range("A1")
 End With
End Sub

Als dit werkt kan je de bereiken dynamisch maken.

Waarom niet gelijk naar het goede blad wegschrijven?

Volgens mij is dit dan voldoende
Code:
Sheets("data").Range("A1:A20").AdvancedFilter xlFilterCopy, , Sheets("unieke code").Range("A1"), True

@Cobbe,
dank voor je oplossing, dit lijkt te werken. Zou je mij kunnen uitleggen wat er nou anders gaat dan in mijn 'recorded' macro?

@VenA
in het bestand waar ik dit in moet gebruiken, heb ik de lijst met unieke codes op meerdere tabjes nodig. Het leek mij handig om deze lijst op een apart tabje klaar te hebben staan.

@Cobbe,
dank voor je oplossing, dit lijkt te werken. Zou je mij kunnen uitleggen wat er nou anders gaat dan in mijn 'recorded' macro?

Heb eerst de unieke lijst nar tab 3 geschreven en dan pas geknipt uit de lijst naar tab 2

Maar VenA doet hetzelfde zonder eerst weg te schrijven naar kolom F
Dus kun je dit 2 x toepassen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan