• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzingen in Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vexx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vexx

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Beste oplosser,

In het systeem dat ik heb gemaakt in Excel dien ik een groot aantal verwijzingen in te voeren naar nog niet bestaande documenten.

Een verwijzing ziet er bij mij als volgt uit:

=IFERROR('....\PRODUCTIEPLANNING\Weekplanning wk27 2009.xlsx'!prod3ma,0)

Nu dien ik ook verwijzingen te maken voor alle dagen in de komende drie jaar..

Daarom vroeg ik mij af of het mogelijk is om een verwijzing te maken, waarbij ik de weeknummers kan doortrekken. Dus dat Weekplanning wk27 vanzelf wk28, wk29 en etc. wordt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt!

Groeten, Hans

=IFERROR("'....\PRODUCTIEPLANNING\Weekplanning wk" & A1 & & "2009.xlsx'!prod3ma",0)

Bovenstaande werkt wellicht niet, maar zet je op ideëen. Probeer teksten op te splitsen in enkele stukken, waarbij de variabele delen (27, 28, 29, ...) in een andere cel staan. Daarnaar verwijs je dan (zie de A1 in de formule).

Wigi

=IFERROR("'....\PRODUCTIEPLANNING\Weekplanning wk" & A1 & & "2009.xlsx'!prod3ma",0)

Bovenstaande werkt wellicht niet, maar zet je op ideëen. Probeer teksten op te splitsen in enkele stukken, waarbij de variabele delen (27, 28, 29, ...) in een andere cel staan. Daarnaar verwijs je dan (zie de A1 in de formule).

Wigi

Hee Wigi, alvast bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb de methode toegepast, alleen werkt hij niet.. Als ik het volgens jou manier doe, dan noteert hij in die cel letterlijk (als tekst): '....\PRODUCTIEPLANNING\Weekplanning wk 26 2009.xlsx'!prod3ma'

Deze cel met tekst kan ik helaas ook niet als doorverwijscel gebruiken..

Misschien een andere oplossing mogelijk? Ik hoop het..

Hee Wigi, alvast bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb de methode toegepast, alleen werkt hij niet.. Als ik het volgens jou manier doe, dan noteert hij in die cel letterlijk (als tekst): '....\PRODUCTIEPLANNING\Weekplanning wk 26 2009.xlsx'!prod3ma'

Deze cel met tekst kan ik helaas ook niet als doorverwijscel gebruiken..

Misschien een andere oplossing mogelijk? Ik hoop het..

Geef eens een voorbeeldbestandje aub, samen met een bestand waar je naar verwijst in de formule.

Ik heb hier twee bestanden waarbij in book1 wordt verwezen naar book2. De bedoeling om de 2 in de verwijzing in book 1 variabel te maken zodat als ik hem doorsleep naar rechts, hij vanzelf naar book3, book4, book5 zoekt..

Alvast bedankt!!

Bijlagen

Daarvoor kan je de INDIRECT functie gebruiken.

De beide bestanden moeten dan wel geopend zijn.

Zoek eens op het forum hier naar INDIRECT, dan zie je direct vele voorbeelden.

Daarvoor kan je de INDIRECT functie gebruiken.

De beide bestanden moeten dan wel geopend zijn.

Zoek eens op het forum hier naar INDIRECT, dan zie je direct vele voorbeelden.

Aangezien INDIRECT het niet doet als het bestand niet geopend is, dan kan ik hem niet gebruiken.

Mischien een andere oplossing?

Laatst bewerkt:
Heb je de zoekfunctie gebruikt?

Volgens mij begrijp ik wat je bedoelt.. Maar weet je dan misschien hoe ik een cel met een verwijzing (als text dus) kan gebruiken als doorverwijscel?

Je hebt deze reactie eens eerder gegeven over een soortgelijke vraag.

Zie hier:

http://www.contextures.com/xlFunctions05.html#RefWkbk

onder Note 2.

GetValue is een andere mogelijkheid, dat is een stukje VBA-code van John Walkenbach.

Voor redelijk wat waarden wordt dat wel zeer traag.

Wigi

Het gaat hier om vrij veel gegevens.. er moet toch een normale oplossing zijn?

Laatst bewerkt:
er moet toch een normale oplossing zijn?

Dan had ik die al wel gegeven hoor.

De link die ik aanhaalde, maakt gebruik van INDIRECT. Nogmaals, beide bestanden moeten geopend zijn. Dat staat ook bij Note2 in die link.

Kan dit niet bij jou, dan moet je gaan programmeren in VBA.

Een voorbeeld heb ik ook gegeven: VBA-code van John Walkenbach, de link geeft er nog 2 andere ook bij Note2.

Wigi

Dan had ik die al wel gegeven hoor.

De link die ik aanhaalde, maakt gebruik van INDIRECT. Nogmaals, beide bestanden moeten geopend zijn. Dat staat ook bij Note2 in die link.

Kan dit niet bij jou, dan moet je gaan programmeren in VBA.

Een voorbeeld heb ik ook gegeven: VBA-code van John Walkenbach, de link geeft er nog 2 andere ook bij Note2.

Wigi

Ik bedoelde een oplossing waarbij de bestanden niet geopend hoeven zijn. Een normale verwijzing kan namelijk ook met een gesloten bestand. Dus ik zie niet in waarom dat met een INDIRECT functie niet zou kunnen. Anyway, in ieder geval bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan