• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzingen in formules aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsluc

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Kan er iemand mij helpen om enkele formules aan te passen, enkele verwijzingen geven een verkeerd beeld, zie bijlage!
Nu is het zo dat er wanneer de eerste ronde ingevuld is (zie blad prijskamp kolom D) de prijs van de eerste in het klassement veel te hoog ligt!!
Dit komt omdat er in het blad (berekenen prijzen klassement) in kolom I de prijzen worden ingevuld van alle verschillende series, ronde en hoofdklassement.
Nu is zo dat wanneer de eerste ronde is ingevuld hij de volledige berekening maakt voor alles
En omdat er dan nog geen 2de ,3de ,4de ronde en eventueel de series niet ingevuld zijn geeft hij deze sommen aan de eerste in het klassement waardoor er een groot prijsverschil is tussen de eerste en de volgende in het klassement.

PS: dit past zich autm. aan telkens er een ronde meer ingevuld is.

De vraag is nu om dit te omzeilen zodat er vanaf de eerste ronde een correcte weergave is in het invulblad,hij mag de resterende sommen van de nog te spelen ronden niet toekennen aan de eerste in het klassement

Hopelijk voldoende uitleg (laat anders maar iets weten).

http://ge.tt/7T9Feri1/v/0

M.V.G.Luc

Laatst bewerkt:
Vroeger werden de prijzen van het klassement toch rechtstreeks uit de tabel gehaald?
Ik snap niet wat je wilt bereiken met het tabblad Berekenen prijzen klassement
Dit is de laatste die op mijn computer staat waar het wel nog goed ging.

Bijlagen

Plongske ,de file werkt perfect maar wanneer de eerste ronde wordt ingevuld krijg je een groot verschil bij de eerste en tweede in het klassement ,dit komt omdat in het blad( uitbetalen prijzengeld)er een verwijzing is om het verschil uitleg/uitbetalen in cel I9 te groot is daar de volgende kolommen + series nog niet zijn uitbetaald.
Deze sommen geeft hij op dit ogenblik (na invullen van de eerste ronde)aan de eerste in het klassement wat een vertekend beeld geeft (zie bijlage).
Nu is de vraag of dit kan weggewerkt worden zo dat hij geen rekening houd met de nog uit te betalen sommen tot dat de 4 ronde gespeeld zijn en hij dan het verschil aan de eerste in het klassement geeft.

Ik heb intussen de file wat uitgebreid (autm.troef kiezen met afbeelding).

PS: de laatste post van u is post 142 in vraag ( uitbetalen prijzengeld) zie bijlage,is een kopie van deze post.

http://ge.tt/7T9Feri1/v/0

Mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Plongske: hartstikke bedankt voor de oplossing (wat zou ik zonder u doen).
ps.Graag nog een aanpassing nodig die ik in alle vorige vragen over het hoofd heb gezien.
Nu is het zo dat wanneer er maar één serie zou gespeeld worden over de hele lijn (de kans is klein maar hij bestaat)dan komt enkel de eerste prijs uit de tabel uitbetalen in het blad!
kun jij dit zo aanpassen dat wanneer dit gebeurt de volledige som die is voorzien voor de series verschijnt?

mvg,Luc

Ik zal het even bekijken wat ik kan doen.
Wat moet er dan gebeuren als er maar 2 series zijn en er zijn 3 of meer prijzen te verdelen?
Nu is het zo dat de rest naar de winnaar gaat van het klassement.

Laatst bewerkt:
Plongske, de prijzen van de serie die niet gespeeld werd moeten dan verdeeld worden onder deze die wel een serie hebben zodat de pot steeds leeg is
ps. bij niet deelbaar vb. 3 gelijke series en 4 prijzen rest 1€--> naar de eerste in klassement.
(indien mogelijk)??

mvg,Luc

Plongske, het werkt perfect bedankt.
ps.Ik heb nog een vraagje (op vraag van het bestuur) kan je het aantal tafels autm. laten in vullen op basis van het aantal deelnemers?
vb.4 deelnemers ingevuld-->1 tafel verschijnt in cel AB1 , 8 deelnemers ingevuld-->2 tafels verschijnt in Cel AB1 enz.--> ik weet niet hoe ik de formule moet opbouwen.
SORRY voor de extra vraag (word stilaan verlegen)!!

mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Ja dat zal wel kunnen.
Ik veronderstel dat je enkel de namen wilt invullen op het blad Prijskamp en aan de hand van het aantal ingevulde namen het aantal tafels wilt berekenen?

Plongske, dit is inderdaad wat er bedoeld word.
ps.in bijlage de file die ik getest heb, kun jij even kijken waarom er en foutmelding gegeven word als je het blad leegmaakt (ook foutmeldingen in blad prijzen berekenen).
Alvast bedankt voor het geleverde werk.

http://ge.tt/6WTqNYj1/v/0

mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Bijlage vergeten?
Ik test het even in mijn laatste bestand. Dit heb ik natuurlijk niet nagezien maar het zal wel iets met de macro te maken hebben vermoed ik.

Luc, de nodige aanpassingen zijn gedaan.
De cel van het aantal tafels en de afrondingen wordt nu niet meer leeggemaakt met de macro.
Omdat anders de formule verdwijnt om de tafels te berekenen (deze verdwijnt toch automatisch als er geen deelnemers zijn = 0 en 0 wordt niet weergeven.
Bij de afrondingen denk ik dat je toch steeds afrond tot 0,5€ dan hoef je die niet telkens in te vullen. Het sponsorgeld verdwijnt wel met de macro.
Puur theoretisch kan het zijn dat er geen serie is gemaakt na 4 rondes, dat geld heb ik dan toegewezen aan de 1é van het klassement.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-8KEFQCYR3LUX.xlsm

Plongske, bedankt voor de aanpassingen deze werken perfect.
ps. het is simpel als je de materie beheerst (ik ben in de verkeerde eeuw geboren)!!
nogmaals mijn oprechte dank voor het geleverde werk (misschien tot later).

mvg,Luc

Luc, Het lijkt allemaal simpel maar ik heb zelf veel moeten opzoeken en hulp gekregen van leden hier en andere forums.
Laat het maar weten als er nog wat moet aangepast worden.
Tot de volgende uitdaging dan maar?

Plongske, Na testen van de file krijg ik terug de foutmelding in de kolom van het klassement?
ps:waarschijnlijk zit de fout in de uitbetaling (max. 16 prijzen).
Kun jij er eens naar kijken AUB.

http://ge.tt/3JDeVTk1/v/0

mvg,LUc

Laatst bewerkt:
Luc,
De fout zit hem in de formules van E17 en F17 die nog moeten verder doorgetrokken worden naar beneden.

Plongske: SORRY om de vraag maar ik wist niet wat je de vorige keer allemaal had aangepast en om niet alles te moeten uitpluizen deze vraag.
ps. had beter toch even gekeken!! (mijn fout),in ieder geval bedankt voor de snelle reactie en misschien tot later.

mvg,Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan