verwijzingen in formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robby2

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Ik worstel nog steeds met verwijzingen, soms lijkt wat ik doe te werken en soms weer niet. Hoe gaat een goede verwijzing in z'n werk?

Laten we zeggen dat ik een hoofdformulier heb "Hform" met daarin een tekstveld "Htekst" dat is gekoppeld aan het veld "Veld" in de tabel "Tabel".
Vervolgens heb ik in Hform een tabblad met daarin een subformulier "Sform". In het subformulier staat dan een ander niet gekoppeld tekstveld "Stekst".

Nu wil ik met het veranderen van Htekst een gebeurtenis opstarten die een waarde meegeeft aan Stekst. Ik zoek de waarde van Veld voor Htekst -1.

Is dit dan de juiste VBa code?

Private Sub Htekst_Dirty(Cancel As Integer)

Me.Stekst = DLookup("Veld", "Tabel", "Htekst=" & Me.Htekst - 1)

End Sub

Private Sub Htekst_afterupdate(Cancel As Integer)

Stekst = DLookup("Veld", "Tabel", "Htekst=" & Htekst.value - 1)

End Sub

Volgens mij is ie zo helemaal correct.
Je wilt Stekst veranderen nadat Htekst is bijgewerkt, dus afterupdate ipv dirty

En omdat het iets veranderd in een subformulier moet je dit misschien ook nog wel aangeven
dus Forms!SForm!Stekst ipv Stekst alleen.

Als je een foutmelding krijgt plaats die dan ff!

Laatst bewerkt:
Als ik de code koppel aan het openen (klikken) van het tabblad dan krijg ik geen foutmelding, maar ook geen waarden (lege velden). VBa kent de de namen van de tekstvelden ook niet.

Als ik een aangepaste code koppel aan het klikken van een knop op het subformulier krijg ik wel goede waardes, maar gelijktijdig ook een foutmelding 0 (zonder omschrijving).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan