KoenKoen123
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 9 feb 2009
- Berichten
- 3
Geachte dames en heren van dit fantastische Excel-forum,
Ik ben nieuw hier en heb de zoekfunctie al een keer gebruikt, maar niemand lijkt hetzelfde probleem te hebben als ik. Mijn probleem is het volgende:
Ik werk in de online bannering business en wekelijks wordt gekeken welke actie het best verkoopt t.o.v. mediakosten. De gegevens worden verkregen uit het database-systeem en hieraan worden de namen van de creatives (naam van de specifieke banner) gehangen. Een naam van de creative kan bijvoorbeeld zijn:
120x600_Nosung_Success_oktober.swf
Wekelijks worden verschillende acties gepromoot. Nu wil ik graag dat met de volgende formule de Nosung Success wordt gesplitst van bijvoorbeeld Nosung P700 met de volgende creative name: 120x600_Nosung_P700_oktober.swf. Het aanmaken van deze creative names is mensenwerk en hierin is niet voldoende logica terug te vinden. Normaliter gebruik ik hiervoor de volgende formule: =ZOEKEN(D3;Verwijzingen!$A$1:$A$5;Verwijzingen!$B$1:$B$5)
Dit staat dan in de verwijzingen, zie ook bijlage:
?success? Nosung Success
?p700? Nosung P700
?SRT100? Kiasam SRT 100
?SRT200? Kiasam SRT200
De verwijzingen links (tussen de aanhalingstekens) staan standaard in elke creative name. Helaas verwijst de formule telkens naar de onderste verwijzing, in dit geval dus de Kiasam SRT200. Graag wil ik dus met de =ZOEKEN-formule een verwijzing krijgen naar de juiste telefoon, zodat ik met een draaitabel eenvoudig alle gegevens kan uitsplitsen.
Dit is slechts een klein voorbeeld met niet-bestaande acties. Wekelijks zijn er tientallen plaatsingen op een aantal netwerken, dus dat loopt redelijk snel op. Ik werk trouwens met Excel 2007, tenminste dat denk ik. Hij genereert in ieder geval standaard .xlsx. Voor deze keer heb ik een standaard .xls van gemaakt.
Alvast bedankt!
Ik ben nieuw hier en heb de zoekfunctie al een keer gebruikt, maar niemand lijkt hetzelfde probleem te hebben als ik. Mijn probleem is het volgende:
Ik werk in de online bannering business en wekelijks wordt gekeken welke actie het best verkoopt t.o.v. mediakosten. De gegevens worden verkregen uit het database-systeem en hieraan worden de namen van de creatives (naam van de specifieke banner) gehangen. Een naam van de creative kan bijvoorbeeld zijn:
120x600_Nosung_Success_oktober.swf
Wekelijks worden verschillende acties gepromoot. Nu wil ik graag dat met de volgende formule de Nosung Success wordt gesplitst van bijvoorbeeld Nosung P700 met de volgende creative name: 120x600_Nosung_P700_oktober.swf. Het aanmaken van deze creative names is mensenwerk en hierin is niet voldoende logica terug te vinden. Normaliter gebruik ik hiervoor de volgende formule: =ZOEKEN(D3;Verwijzingen!$A$1:$A$5;Verwijzingen!$B$1:$B$5)
Dit staat dan in de verwijzingen, zie ook bijlage:
?success? Nosung Success
?p700? Nosung P700
?SRT100? Kiasam SRT 100
?SRT200? Kiasam SRT200
De verwijzingen links (tussen de aanhalingstekens) staan standaard in elke creative name. Helaas verwijst de formule telkens naar de onderste verwijzing, in dit geval dus de Kiasam SRT200. Graag wil ik dus met de =ZOEKEN-formule een verwijzing krijgen naar de juiste telefoon, zodat ik met een draaitabel eenvoudig alle gegevens kan uitsplitsen.
Dit is slechts een klein voorbeeld met niet-bestaande acties. Wekelijks zijn er tientallen plaatsingen op een aantal netwerken, dus dat loopt redelijk snel op. Ik werk trouwens met Excel 2007, tenminste dat denk ik. Hij genereert in ieder geval standaard .xlsx. Voor deze keer heb ik een standaard .xls van gemaakt.
Alvast bedankt!